ORF presenterar temat för "Building Bridges"
Foto/design: ORF
- With this graphic identity we have presented a contemporary, professional entertainment design. A big advantage of the Sphere is the versatility because it is suitable for both - dynamic screen design as well as any analog use. I am particularly pleased that the graphic appearance was developed by a great team in-house, sa ORF:s generaldirektör Alexander Wrabetz vid presentationen av temat.
En alternativ logga med "bron" i sfären skapades också:
Foto: Eurovision-austria.com
Logotypen och det grafiska temat har skapats av ORFs dotterbolag OMC (ORF Marknadsföring och Creation).
Temat och designen kommer att användas vid alla tänkbara tillfällen inför och under ESC 2015. Logotypen har utgått ifrån EBU:s grundlogga för ESC (den med hjärtformade landsbilden i) och sedan har temat för året lagts till. I samband med detta har nu också Eurovisionens officiella hemsida Eurovision.tv bytt ut 2014-designen mot 2015-designen.
Senaste fem årens ESC-teman:
- 2014: "#JoinUs" (Danmark)
- 2013: "We Are One" (Sverige)
- 2012: "Light Your Fire" (Azerbajdzjan)
- 2011: "Feel Your Heart Beat" (Tyskland)
- 2010: "Share The Moment" (Norge)