Norrlands huvudstad bjuder in till festival!


Den stora nordichallen och jag.

Ja, då var man framme i årets näst nordligaste destination: Sundsvall. Även kallad norrlands huvudstad men därom tvista de lärde. Klart är i alla fall att här hålls andra chansen i årets melodifestival. Arenan som står värd är Nordichallen som visade sig vara en enorm hall byggd för bland annat fotboll. I denna enorma arena har man byggt upp scenen och en rad mindre läktare runt om. Det hela påminner om arenan i Kiruna för ett par år sedan... Men nog om det, dags för lite utlåtanden om kombatanterna!

I mina öron kändes de flesta ganska taggade men ändå avslappnade under repet idag. Love generation, Loreen, Jenny Silver och Pernilla Andersson fick nog mest gehör från publiken men de andra är inte långt efter. Ju mer jag ser Loreen desto mer tror och hoppas jag att hon ska lyckas ta sig till final. Sången är klockren och vi behöver ett bidrag av den här kalibern för att bredda det annars så schlagerpoppiga och dansbandstäta startfältet i globen. Love Generation känns bekvämare på scenen men spar ändå lite på krutet jämfört med live senast. Överlag är startfältet i andra chansen mycket bra och det är nästan så man får lite final-känsla över bidragen... Chanslösa i morgon lördag då? Moniker lär inte ta sig till final trots sitt klädbyte och trallande som fäster sig på hjärnan och vägrar släppa taget. Sara Varga tror jag också kommer få svårt i konkurrensen. Låten är vacker men undra om den är stark nog för att kunna nå ända fram bland övriga storfavoriter i sin kvalgrupp?

Till sist vill jag säga att jag är barnsligt förtjust i att bo på artist-hotellet denna gång. Att se Shirley och tjejerna i korridoren, äta frukost brevid Love generation och åka hiss med Linda Pritchard är barnsligt kul! Plötsligt är man är verkligen i händelsernas centrum - hur kul som helst!




Sundsvall bjöd på härligt vårväder! Jo, det var faktiskt flera plusgrader i luften.


Love Generation gav nästan allt, men spar nog på lite krut till sändningen ändå.


Fick aningen bättre platser denna gång. Jag njöt av repet!


Duktiga Loreen är min favorit och jag håller alla tummar jag kan för att hon går vidare!


Även Pernilla Andersson lyckas väl förmedla texten och känns otroligt stabil.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?