Melodifestivalen 2011 - Andra Chansen

Då är det dags att bege sig till Sundsvall för Andra Chansen. Åtta artister ska tävla om de två resterande platserna till finalen i Globen nästa helg.

Som vanligt är det tittarna som avgör hur resultatet blir genom telefon & sms-röster. Röstningen börjar i samband med att sändningen sätter i gång.

Melodifestivalen 2011 (Andra Chansen)

När?: 20.00 - 21.30
Var kan jag följa live?: SVT 1, SVT World och SVT Play




Glömt hur låtarna låter? Klicka på låtens titel så tar vi dig direkt till låten!

Duell 1: Jenny Silver - Something in Your Eyes vs. Love Generation - Dance Alone
Duell 2: Loreen - My Heart is Refusing Me vs. Sara Varga - Spring för Livet


I den första gruppen så ser vi endast tjejer och fyra rätt olika låtar tävla. Vinnarna från Duell 1 möter vinnarna i Duell 2 för en plats i Globen.

Panelens favorit till Final:

Felix: Loreen - My heart is refusing me

Haris: Sara Varga - Spring för Livet

Johan: Love Generation - Dance Alone

Robban: Jenny Silver - Something in your eyes




Glömt hur låtarna låter? Klicka på låtens titel så tar vi dig direkt till låten!

Duell 3: The Moniker - Oh My God! vs. Linda Pritchard - Alive
Duell 4: Shirley's Angels - I Thought It Was Forever vs. Pernilla Andersson - Desperados


Andra gruppen består också av ett gäng härliga låtar, men endast en låt kan gå till finalen. Vinnaren utav Duell 3 möter alltså vinnaren utav Duell 4 för att få fram den sista biljetten till Globen.

Panelens favoriter till Final:

Felix: Pernilla Andersson - Desperados

Haris: Linda Pritchard - Alive

Johan: Linda Pritchard - Alive

Robban: Linda Pritchard - Alive



SLUTKOMMENTARER


Felix: Andra chansen känns så dum år efter år. Här tvingas bra bidrag slå ut varandra när man egentligen vill ha dem båda till final. Men okej... Tycker vi borde skicka dels en lite mindre schlagerpoppig låt i form av My heart is refusing me med Loreen vars röst kan vara fetsivalens bästa i år. Annars vill jag också se mer svenskt i finalen och hoppas på fröken Andersson med sitt singer songwriter-bidrag. 

Haris: Intressant är att endast en herre tagit sig till Andra Chansen, annars har vi sju bidrag med bara damer. Sedan så har väl Sverige redan skickat de flesta herrarna till final redan. Två intressanta grupper med fyra intressanta dueller. Tyvärr så vågar jag inte tippa hur det går, för det finns enligt mig ingen favorit. Det kan gå lite hur som helst och Andra Chansen har en vana att överraska. Personliga favoriten är Sara Varga, strax före Linda Pritchard.

Johan: Tur att vi har Andra Chansen, annars skulle ju aldrig de här bidragen fått en chans att ta sig till finalen? I första fältet tycker jag att Love Generation ska till final, men jag blir inte ledsen om någon annan tar finalplatsen till globen. Jag anser att ingen av de andra bidragen har en chans att utamana Saade och Danny förutom Love Generation, möjligtvis Loreen. I andra fältet ser jag helst Linda Pritchard går till final, kanske Shirleys Angels, men blir riktigt besviken om Pernilla eller The Monkier går till final.

Robban: Det är så många bra bidrag som hamnat i Andra Chansen. Flera av de borde redan vara i finalen nästa vecka. De två första duellerna känns mest spännande enligt mig. Jag gillar samtliga fyra och är väl egentligen nöjd hur det än slutar, men hoppas främst på Jenny Silver, som är min absoluta favorit det här året.


« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?