Resultat: Melodifestivalen 2011 - Deltävling 2

¨
Foto: SVT

Den andra deltävlingen av Melodifestivalen 2011 från Göteborg är avklarad.

Sanna Nielsen med låten I’m in love och Brolle med låten 7 Days And 7 Nights tog sig till final medan Loreen med låten My heart is refusing me och The Moniker med låten Oh My God tog sig vidare till Andra Chansen.

Så här gick det:

Till final

1. Sanna Nielsen – I’m in love
2. Brolle – 7 Days And 7 Nights

Andra Chansen

3. Loreen – My heart is refusing me
4. The Moniker – Oh My God!

Utslagna

5. Christian WalzLike Suicide
6. AnnielaElektrisk
7. BabsanGe mig en spanjor
8. Elisabeth AndreassenVaken i en dröm


Slutkommentarer


Johans kommentar: Att Sanna Nielsen gick vidare direkt till final var jätte kul, det förjänar hon. Hennes bidrag "I'm In Love" är en helt okej låt, men vi har hört Sanna göra det här innan. Att Sverige röstade fram Brolle till finalen var väldigt förutsägbart, man bara visste att det skulle vara han som skulle ta sig till finalen. Jag tycker inte att vi ska skicka Brolle till Düsseldorf, vi behöver inte ännu ett Martin Stenmark fiasko. Loreen tog sig vidare till andra chansen, det förtjänade hon och låten är enligt mig den bästa i tävlingen än så länge, det är unikt och fräscht. Sen finns det inte mycket mer att säga, eftersom jag tycker att det var en ganska rättvis placering på bidragen. Annielas låt "Elektrisk" är verkligen en bra låt, men tyvärr sprack hennes uppträdande. Jag skrev innan att hon skulle skippa danstegen, vilket hon borde gjort då hon knappt klarade av att sjunga sista halvan av låten. Det skrivs att det var Lena Philipsson som sjöng demon till "Elektrisk", troligtvis hade låten gått vidare om det var hon som tävlade. Vad tror ni?

Robbans kommentar: En grymt bra deltävling återigen. Jag är glad att Sanna gick till final och att Loreen är kvar i tävlingen, men kommer att sakna "Elektrisk" och "Ge mig en spanjor" som jag tycker borde fått vara kvar i tävlingen. Brolle och The Moniker ger jag inte särskilt mycket för. "Bettans" ballad var jättefin, men den kändes dessvärre alldeles för svag och för gammalmodig för att ha någon chans att utmana de yngre artisterna.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?