Inför: Ungern - A Dal 2015 (FINAL)

 
 

Inför: Ungerns final A Dal 2015
Datum: 2015-02-28
Tid: 20.25 - 22.30 CET
Plats: Budapest
Röstningsprocess: 4 superfinalister av jury + 1 vinnare av enbart tittarna
TV-bolag/Stream:
M1 - Länk1 Länk2
Duna World - Länk
Eurovision.tv - Länk
 
Finalen av ungerska A Dal är här.
 
8 bidrag tävlar om att bli Ungerns bidrag i Eurovision Song Contest 2015 i Wien.
 
Först framförs de åtta bidragen och först efter att samtliga har framfört avger juryn sina poäng. De fyra högst rankade bidragen går sedan vidare till en superfinal där tittarna har hela makten att avgöra vinnaren.
 
Klippen vi länkar nedan är från finalisternas senaste framträdanden i semifinalerna.
 

Final

 

Betygsättning

 = Underkänd
 
  = Dålig
 
 = Ok, inte mer
 
 = Bra
 
 = Mycket bra

 = Världsklass
 

#ArtistAlexanderErikRobban  
1
Spoon
       
2
Boggie
       
3
Mujahid Zoltán
       
4
Gájer Bálint
        
5
Ív 
         
6
Passed
       
7
Szabó Ádám
       
8
Wolf Kati
       
 

Panelens topp 5

 
Alexander
 
1. Gájer Bálint - "That’s How It Goes"
2. Spoon - "Keep Marching On"
3. Mujahid Zoltán - "Beside You"
4. Wolf Kati - "Ne engedj el"
5. Boogie - "Wars for Nothing"
 
 
Erik
 
1. Gájer Bálint - "That’s How It Goes"
2. Spoon - "Keep Marching On"
3. Wolf Kati - "Ne engedj el"
4. Ív - "Fire"
5. Passed - "Mesmerize"
 
 
Robban
 
1. Wolf Kati - "Ne engedj el"
2. Spoon - "Keep Marching On"
3. Ív - "Fire"
4. Mujahid Zoltán - "Beside You"
5. Gájer Bálint - "That’s How It Goes"
 
 
 
 
Alexander: Jag har aldrig tidiager uppfattat Ungern som ett sådant där Eurovisionsland förrän i år då jag verkligen följt med tävlingens gång och låturvalet. Överraskande tycker jag att det har varit. Ungern håller en hög kvaltiet både showmässigt och låtmässigt och ikväll har vi både at de där bidragen du verkligen vill att ska vinna, och så finns det några såna som du inte kanske hejar sådär hemskt mycket på.
 
Erik: Ungerns uttagning brukar hålla en hög kvalitet och i år är inget undantag. Ungern har många bra låtar som jag gillar. Min favorit under resans gång har varit "That’s How It Goes" och är fortfarande. Jag hoppas Gajer får representera Ungern med sin 50-tals inspirerande poplåt. Heja Gajer! 
 
Robban: Jag har inte missat en enda deltävling eller semifinal av ungerska A Dal, precis som tidigare år. Jag fullkomligt älskar denna uttagning. Produktionen, låtarna och juryns utlåtanden och poäng är underhållande.
Jag tycker att Wolf Kati förtjänar att få representera Ungern på nytt med den fantastiska "Ne engedj el". Enligt mig en bra mycket bättre låt än "What about my dreams" som hon tävlade med i ESC 2011, när tävlingen hölls i Düsseldorf och Kati kom på en blygsam 22:e plats, trots att hon var en av förhandsfavoriterna till att hamna i toppstriden. Om inte Kati står som vinnare får gärna det sköna pojkbandet Spoon vinna. Övriga på min topplista är helt okej val, men håller främst på Wolf Kati och Spoon här.
 
 

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?