Eurovision Song Contest 2013 - Norge

Huvudstad: Oslo
Antal framträdanden: 51
Debutår: 1960
Bästa placering: 1 (1985, 1995, 2009)
Sämsta placering: Sist (1963, 1969, 1974, 1976, 1978, 1981, 1990, 1997, 2001, 2004, 2012
Placering 2012: 26 av 26
 
 
 
Fakta: Margaret blev känd för de norska folket när hon deltog i talangjakten Idol. Hon slutade på en andra plats 2005. Samma år gav hon ut albumet Chameleon. I de albumet fanns singeln Liftime Guarantee. Den singeln fick priset Spellemannpriset i kategorin "bästa musikvideo" Efter de har Margaret släppt fyra album. Här kommer några smakprov från albummet Singeln Pretty Scary Silver Fairy . Nu ska Margaret göra samma sak som Alexander, Bobbysocks och Secret Garden har lyckats med. 
 
Erik: Det här är alldeles för modern för mig. Det låter som det är en robot som framför bidraget och inte en människa. Jag har svårt att förstå varför denna låt är en av favorier i ESC 2013. Det kan jag inte förstå. Jag tror bidraget kommer falla platt och bli en av årets stora floppar. 
 
Haris: Våra grannar i väst presenterar en låt som folk runt om i Europa säger kan vara en utmanare till att vinna allt. Jag är inte lika förtjust. Visst, den är lite annorlunda från det vi annars brukar se i Eurovision och bara på det kan den komma rätt långt. Men personligen tilltalar det inte mig så pass mycket faktiskt. Norge hade och har kunnat bättre.
 
Felix: Ett på förhand ganska upphausat bidrag som visserligen har sina poänger, frågan är om det är gångbart helt igenom? För att komma långt behöver man oftast röster från alla läger och jag ställer mig kritisk till att exempelvis balkan faller för den här elektropopiga dängan. Personligen en av mina favoriter i år men finns nog risk för besvikelse.
 
Robban: Jag är allergisk mot denna låten och tillhör inte de som ser storheten med detta bidraget. Margaret är en fantastisk begåvad sångerska (det både ser & hör väl jag med) men låten i sig känns bara tråkig och enformig. Jag är medveten om att den är populär hos många ESC-fans och jag respekterar det. Tror faktiskt att det kan gå riktigt bra för Norge i år.
 
Erik:
 
Haris:
 
Robban:
 
Felix:
 
Erik
 
1. Ketil Stokkan - Branderbourger tor (1990) 
2. Bobbysocks - La de Swinge (1985) 
3. Wig Wam - In my Dreams (2005) 
4. Elisabeth Andreassen - I Evighet (1996) 
5. Jahn Teigen - Mil etter Mil (1978) 
 
 
Haris
 
1. Jostein Hasselgård - I'm Not Afraid To Move On (2003)
2. Alexander Rybak - Fairytale (2009)
3. Maria Haukaas Storeng - Hold On Be Strong (2008)
4. Wig Wam - In My Dreams (2005)
5. Secret Garden - Nocturne (1995)
 
 
Robban
 
1. Elisabeth Andreassen I Evighet (1996)
2. Ketil Stokkan -  Branderbourger tor (1990)
3. BobbysocksLa de Swinge (1985) 
4. Didrik Solli-Tangen - My heart is yours (2010)
5. Kate Guldbrandsen - Mitt liv (1987)
 
 

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?