Eurovision Song Contest 2013 - Bulgarien

Huvudstad: Sofia
Antal framträdanden: 8
Debutår: 2005
Bästa placering: 5 (2007)
Sämsta placering: 19:e plats i semifinalen (2005)
Placering 2012: 10:e plats i semifinalen
 
 
 
Fakta: Vi visste sedan tidigare att det skulle bli Elitsa och Stoyan som representerar Bulgarien. Gruppen har representerat Bulgarien i tidigare sammanhang , 2007. Då slutade gruppen på sin bästa placering i ESC någonsin. En femteplats fick de med låten Water. Alla andra gånger har Bulgarien missat final. Elitsa och Stoyan började samarbeta redan år 2003. Efter succen med låten "Water" släppte de singeln Earth. Nu ska gruppen försöka förbättra sin fina placering från 2007. 
 
Erik: Den här gruppen gjorde som sagt ett riktigt bra resultat för Bulgarien 2007. Jag gillade inte deras låt 2007 och jag gillar inte heller deras låt 2013. Det är en jobbig låt som man mest blir irriterad när man hör. Jag tror dock mycket väl att det här kan gå till final. 
 
Haris: Dessa två tävlade för Bulgarien 2007 och tog landets enda finalplats, där man slutade femma. Så man tänkte att man skulle satsa på ett vinnande koncept och skicka denna duo igen. Jag gillade dem inte så värst mycket då, men detta är så mycket värre. Förra gången var det intressant, eftersom det var nytt. Jag mår illa av hennes röst. Och sedan upprepningen av frasen "Samo shapioni" gör mig irriterad. Sedan är melodin oerhört jobbig och den ger mig absolut ingenting. Jag gillar inte detta! Snälla Bulgarien, skicka oss Azis!
 
Felix: Skrikigt och jobbigt i tre låååånga minuter. Senast det begav sig var det bättre, men även 2007 när samma grupp representerade Bulgarien minns jag att jag tyckte det var skrikigt och oklart. Kvinnans röst är otroligt enerverande och man undrar vem som egentligen köper deras skivor i hemlandet?
 
Robban: Jag vill minnas att jag avskydde den här duon när de var med 2007. Faktum är ju att de är de enda som lyckats ta landet till ESC-finalen under Bulgariens åtta framträdanden i den här tävlingen, så kanske är detta ett framgångsrikt koncept? Jag ställer mig tveksam om de lyckas den här gången. Då liksom den här gången ställer man upp med en irriterande balkanlåt med trumslag och orientaliska instrument som ger mig huvudbry. Återstår att se om duon lyckas ta Bulgarien till sin andra final genom tiderna.
 
Erik:
 
Haris:
 
Robban:
 
Felix:
 
Erik
 
1. Poli Genova - Na Inat (2011)
2. Miro Angel Si Ti (2010)
3. Deep Zone & Balthazar- DJ, Take Me Away (2009)
4. Sofi Marinova . Love Unlimited (2012)
5. Mariana Popova - Let Me Cry (2006)
 
 
 
Haris
 
1. Miro - Angel Si Ti (2010)
2. Poli Genova - Na Inat (2011)
3. Sofi Marinova . Love Unlimited (2012)
4. Mariana Popova - Let Me Cry (2006)
5. Elitsa Todorova & Stoyan Yankoulov - Water (2007)
 
 
Robban
 
1. Sofi Marinova . Love Unlimited (2012)
2. Miro Angel Si Ti (2010)
3. Krassimir Avramov - Illusion (2009)
4. Elitsa Todorova & Stoyan Yankoulov - Samo Shampioni (2013)
5. Elitsa Todorova & Stoyan Yankoulov - Water (2007)
 
Postat av:Jerry

Nu var ni inte snälla... (;-) Detta är ju ett av de roligaste och "galnaste" bidragen i år. Jag kan inte sitta still i alla fall och gillart! Det sticker ju ut på ett härligt sätt. Jag hoppas att denna går långt!

Svar: Det galnaste bidraget i år är väl ändå Cezar ;)Kul att du kommenterar och uttrycker dina åsikter här.
ESC Panelen


Skrivet: 2013-05-02| 08:58:25     Av: http://jerryolsson.wordpress.com
Postat av:Jerry

Cezar gillar jag också.. (;-) 13-14 plats tror jag på för honom...

Svar: Robban här. Jag älskar Cezar och hans It's my life. Fantastiskt bra =)Ha en trevlig helg och fortsätt läsa & kommentera på vår blogg. Det uppskattas.
ESC Panelen


Skrivet: 2013-05-03| 17:03:18     Av: http://jerryolsson.wordpress.com

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?