Eurovision Song Contest 2013 - Tyskland

Snabbfakta
Huvudstad: Berlin
Antal framträdanden: 56
Debutår: 1956
Bästa placering: 1 (1982, 2010)
Sämsta placering: Sist (1964, 1965, 1974, 1995, 2005, 2008)
Placering 2012: 8
 
 
Fakta: Välkända Cascada är en grupp som består av tre sångerskor, huvudsångerskan Natalie Horler följt av Yann Pefier och Manuel Reuter. Gruppen slog igenom i Tyskland 2004. Strax efter de slagit igenom släppte de singeln Everytime We Touch som blev en megahit i Sverige och låg även högt upp på flera listor i övriga Europa. Andra låtar från gruppen är bland annat, Evacuate the Dancefloor och Dangerous. Vi kan även rekommendera er att lyssna på Ready for love som är ett riktigt mästerverk. Sammanlagt fyra album har gruppen släppt. Nu är det så dags att göra debut i Eurovision och göra de tyska folket stolta.
Erik: Jag har blandade känslor för det här bidraget, Ibland gillar jag bidraget och vissa gånger känner jag mig less och vill stänga av när låten spelas. Låten i sig är det inget att hurra för utan det är en klassisk Europop-dänga.
 
Felix: Härlig upptempo som tillhör en av mina favoriter i år! Många förväxlar den med Euphoria men det här är mer nattklubb än suggestivt performance. Kan nog gå bra!
 
Haris: Tycker rent ut sagt att detta är oerhört tråkigt. Denna typen av musik är populär just nu och jag förstår verkligen inte. Att den sedan påminner om Euphoria får mig inte att gilla den mer. Tyvärr lär det ändå gå rätt bra för det här, även om jag hoppas på det motsatta.
 
Robban: Jag blir på partyhumör av denna Europop-dancelåten. Det låter precis som man hade förväntat sig av Cascada. Låten är energisk & fartylld och hon är en artist som verkligen kan få till ett bra liveframträdande.
 
Erik:
 
Felix: 
 
Haris:
 
Robban:
 
 
 
Erik
 
1. Nicole - Ein biβchen Frieder (1982)
2. Alex swings, Oscar sings! - Miss Kiss Kiss Bang (2009)
3. Lena Meyer-Landrut - Satellite (2010)
4. Dschinghis Khan - Dschinghis Khan (1979)
5. Lou - Let's get Happy (2003)
 
Felix
 
1. Lena Meyer-Landrut - Satellite (2010)
2. Alex swings, Oscar sings! - Miss Kiss Kiss Bang (2009)
3. Lou - Let's get Happy (2003)
4. Stefan Raab - Wadde hadde dudde da? (2000)
5. Nicole - Ein biβchen Frieder (1982)
 
Haris
 
1. Roman Loob - Standing Still (2012)
2. Roger Cicero - Frauen regier'n die Welt (2007)
3. Dschinghis Khan - Dschinghis Khan (1979)
4. Sürpriz - Reise nach Jerusalem (1999)
5. Lena Meyer-Landrut - Satellite (2010)
 
Robban
 
1. Michelle - Wer Liebe lebt (2001)
2. Lou - Let's get Happy (2003)
3. Sürpriz - Reise nach Jerusalem (1999)
4. Corinna May - I Can't Live Without Music (2002)
5. Nino de Angelo - Flieger (1989)
 
 

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?