Eurovision Song Contest 2013 - Storbritannien

Snabbfakta
Huvudstad:  London
Antal framträdanden: 54
Debutår: 1956
Bästa placering: 1 (1967, 1969, 1976, 1981, 1997)
Sämsta placering: sist (2003, 2008, 2010)
Placering 2012: 25
 
 
 
 
 
 
Fakta: Bonnie Tyler är den mest kända i detta startfält. Hon har en diger karriär bakom sig med flera kända låtar. Hennes mest kända är nog Total Eclipse of the Heart. Bonnie är känd för sin raspiga och hesa röst vilket är hennes signum. Hennes genombrottslåt var Lost in France. Kommer "Believe In Me" bli en lika stor hit som hennes tidigare? De vet vi först den 18 maj.
 
 
 
Erik: Jag gillar den här låten och tycker att den är mycket vacker. Jag har alltid varit svag för de här hesa rösterna som Bonnie , Amanda Jensen och Amanda Fondell har. Frågan är om Europa kommer att falla för det här? Ett år som detta då det känns som att vem som helst kan vinna ska man inte räkna bort någon.
 
Felix: Hade stora förhoppningar när jag fick höra att Bonnie Tyler skulle representera Storbritannien. Dessvärre är det ingen ny total eclipse of the heart direkt. Kan ändå se fördelarna och visst borde en artist av den här kalibern kunna leverera live?!
 
Haris: Jag känner mig rätt likgiltig till denna låt. Tycker inte det är något speciellt med den, trots artisten och upphovsmännen bakom låten. En ballad i mängden.
 
Robban: När jag fick nys om att Bonnie Tyler ska representerara Storbritannien i Malmö blev jag euforisk & förväntansfull på något magnifikt. Bonnie är en av mina favoritartister sedan barndomen. När låten presenterades dämpades min eufori något, men jag var fortfarande såld på det jag fick höra. Himla kul att britterna fortsätter skicka etablerade artister till tävlingen. Det är ett bevis på att de vill komma bra till placeringsmässigt. Denna vackra powerballad känns som en stabil och härlig låt, dock hade man kanske önskat sig en uptempo-dänga i stil med hennes tidigare hits. Slutligen år man väl säga att såväl låten som artisten är en värdig representant som kan ta Storbritannien till en hyfsad placering i år.
 
 
 
Erik: 
 
Felix: 

Haris:
 
Robban: 
 
 
 
Erik
 
1. Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997)
2. Sweet Dreams - I'm Never Giving Up (1983)
3. Clodagh Rodgers - Jack in the Box (1971)
4. Sandie Shaw - Puppet on a String (1967)
5. Brotherhood of Man - Save Your Kisses for Me (1976)
 
Felix
 
1. Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997)
2. Gina G - Ooh aah... just a little bit (1996)
3. Sandie Shaw - Puppet on a String (1967)
4. Jemini - Cry Baby (2003)
5. Bucks Fizz - Making your mind up (1981)
 
Haris
 
1. Imaani - Where are you? (1998)
2. Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997)
3. Blue - I Can (2011)
4. Gina G - Ooh Aah... Just A Little Bit (1996)
5. Daz Sampson - Teenage Life (2006)
 
 Robban
 
1. Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997)
2. Nicki French - Don't Play That Song Again (2000)
3. Sweet Dreams - I'm Never Giving Up (1983)
4. Bardo – One Step Further (1982)
5. Michael Ball - One Step Out of Time (1992)
 

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?