Eurovision Song Contest 2013 - Slovenien

Snabbfakta
Huvudstad: Ljubljana
Antal framträdanden: 18
Debutår: 1993 
Bästa placering: 7 (1995 & 2001)
Sämsta placering: 38/39 (2010)
Placering 2012: 17/18 i semifinal 
 
 
 
Fakta: Hannah Mancini är en amerikansk sångerska som bor och verkar i Sloveninen. Hon har gjort flera disneysånger i Slovenien. Hon har också varit med i program som "The Tonight Show with Jay Leno". Hon var med i de slovenska uttagningarna 2011 med DJ Sylvian och Mika Vale. De framförde låten Ti si tisti. Låten gick inte till superfinalen, dit endast två låtar gick. Nu har Hannah Mancini fått sin revansch när hon handplockades av det Slovenska tv-bolaget RTVSLO och ska få framföra "Straight in to love" för hela Europa. 
 
Erik: Första gången jag lyssnade på det här bidraget kände jag att det här var ingenting för mig, men ju mer jag lyssnar på låten desto bättre blir den. Jag tycker att låten är en riktig discodänga som kommer att spelas hårt på klubbarna runt om i Europa. Jag hoppas Slovenien tar sig till final och där kan vad som helst hända. 
 
Haris: Den första semifinalen börjar verkligen inte bra för min del. Från Slovenien får vi en upptempolåt med dubstep, och det är verkligen inte min grej. Finns upptempolåtar som faktiskt är bra, men detta är raka motsatsen.
 
Robban: Det här är så billigt och intetsägande. Ändå är jag ödmjuk och ger två fjärilar. Det är sällan Slovenien överraskar med något succéartat. Att den här låten missar finalplats är ett som är säkert. Take my words!
 
Felix: En av mina favoriter i år! Folk kan kalla det för billigt och en enkel flirt men jag älskar det här även om basen kunde varit tyngre och dance-känslan likaså. Hoppas på avancemang med andra ord och givetvis att rösten håller live! Slovenien har blivit misshandlad länge nog, dags för lite bättre placeringar nu tycker jag!
Erik:
 
 Haris:
 
Robban:
 
Felix:
Erik
 
1. Nuša Derenda Energy (2001)
2. Anžej Dežan Mr Nobody (2006)
3. 1 x bandTih Deževen Dan (1993) 
4. Eva Boto - Verjamem (2012)
5. Hannah ManciniStraight in to love (2013)
 
 Haris
 
1. Alenka Gotar - Cvet z juga (2007)
2. Omar Naber - Stop (2005)
3. Maja Keuc - No One (2011)
4. Eva Boto - Verjamem (2012)
5. Nuša Derenda - Energy (2001)
 
Robban
 
1. Alenka Gotar - Cvet z juga (2007)
2. Nuša Derenda - Energy (2001)
3. Eva Boto - Verjamem (2012)
4. Rebeka Dremelj - Vrag naj vzame (2008)
5. Anžej Dežan Mr Nobody (2006)
 

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?