Eurovision Song Contest 2013 - Serbien

Huvudstad: Belgrad
Antal framträdanden: 6
Debutår: 2007
Bästa placering: 1 (2007)
Sämsta placering: 10:a i semifinalen (2009)
Placering 2012: 3
 
 
 
Fakta: Gruppen består av tjejerna  Mirna Radulović , Nevena Bozovic och Sara Jovanović. Gruppen bildades när alla tre tjejerna hade sökt till "The Voice . Alla tre hamnade hos samma coach nämligen  Aleksandra Radović. Låten är skriven av Saša Milošević Mare som var med och skrev Serbiens vinnarbidrag 2007, Molitva
Nu är det dags för tjejerna att inta Malmö och förhoppningsvis ta Serbiens andra seger i Eurovision. . 
 
 
Erik: Glad balkanpop är aldrig fel och det tycker jag att den här trion gör bra. Jag hoppas att det går bra för Serbien då de är ett av få länder med schlagertoner i årets tävling. 
 
Haris: Serbien har varit ett av mina absoluta favoritländer i ESC-sammanhang. De brukar leverera. I år kommer de med något rätt ovanligt för att vara Serbien. Upptempo med schlager inslag. Jag var inte så jätteförtjust i det i början, men den börjar växta hos mig.
 
Robban: Först av allt vill jag säga det att Serbien borde ha valt underbara Zeljko internt i år igen med hans senaste singel "Ludak kao ja". Årets bidrag tillhör ändå mina främsta favoriter, men jag befarar att det kan bli svårt för Serbien att nå finalplats i år. Det brukar inte gå så bra för balkanländerna när de ställer upp med uptempo-schlager. Det här är sannerligen Serbiens "Swedish House Wives".
 
Felix: Från början ett av mina favoritbidrag i år. Dessvärre har den inte hållit genom lyssningarna men den känns ändå som en klockren klassiker från schlageråret 2013 och underbart eurovision-mässig på många sätt! Skönt att slippa ballad från balkan också.
 
Erik:
 
Haris:
 
Robban:
 
Felix:
 
 
Erik
 
1. Nina Rajodicic- Caroban (2011) 
2. Marija Šerifović - Molitva (2007)
3. Milan Stanković - Ovo je Balkan (2010)
4. Željko Joksimović - Lane Moje (2004)
5. Marko Kon & Milaan - Cipela (2009)
 
 
Haris
 
1. Željko Joksimović - Lane Moje (2004)
2. Željko Joksimović - Nije Ljubav Stvar (2012)
3. Marija Šerifović - Molitva (2007)
4. Milan Stanković - Ovo je Balkan (2010)
5. Marko Kon & Milaan - Cipela (2009)
 
Robban
 
1. Željko Joksimović - Nije Ljubav Stvar (2012)
2. Marija Šerifović - Molitva (2007)
3. Željko Joksimović - Lane Moje (2004)
4. Marko Kon & Milaan - Cipela (2009)
5. Jelena Tomasevic - Oro (2008)
 

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?