Eurovision Song Contest 2013 - Österrike

Snabbfakta
Huvudstad: Wien
Antal framträdanden: 45
Debutår: 1957
Bästa placering: 1 (1966)
Sämsta placering: 2012 (sist i semifinalen)
Placering 2012: Sist i sin semifinal
 
 
 
 
Fakta: Natalia är en av de yngsta som ställer upp i ESC i år. Endast 19 år gammal så gör hon debut i ESC. Natalia är född i USA. Hon har en brasiliansk mamma och en österrikisk far. Natalia har tidigare tävlat i musik. Hon var med i tävlingen Prima La Musica där hon slutade på en tredje plats. Natalia har även varit med i Kiddy contest som är den östterikiska motsvarigheten till Lilla Melodifestivalen. Hon ställde upp med låten Shopping som slutade på en andra plats. Nio år efter hon ställde upp i Kiddy contest får hon äntligen stå på en scen inför hela Europa.
 
 
Erik: Jag tycker mycket om denna dänga. Den är glad och går lätt att tralla på. Jag hoppas att det går bra för Österrike i år eftersom de var borta mellan åren 2007-2011 och skulle önska att Österrike får en bra placering så att de inte hoppar av igen.
 
Haris: Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta. Tycker inte det tilltalar mig så värst mycket, men tycker samtidigt inte det är så dåligt heller. Lite mellanmjölk för min smak faktiskt.
 
Robban: Söt sångerska. Denna  r'nb-balladen har attityd och känns både pampig & proffsig. Kan räcka långt. Jag tror det kommer gå bra för Nátalia och Österrike. Låten gör sig bäst när den framförs live.
 
Felix: En låt som växer och absolut ett bra live-framträdande. Tidigare en av mina favoriter men den har förlorat lite av sin charm. Kanske kan ett snyggt framträdande ändra på det?
Erik:
 
 
Haris:
 
Robban:
 
Felix:
Erik
 
1. Schmetterlinge - Boom Boom Boomerang (1977)
2. Udo Jürgens - Merci Chérie (1966)
3. Alf Poier - Weil der Mensch zählt (2003)
4. Natalia Kelly - Shine (2013)
5. Bob Martin - Wohin, kleines Ponny (1957)
 
 
Haris
 
1. Alf Poier - Weil der Mensch zählt (2003)
2. Eric Papilaya - Get A Life - Get Alive (2007)
3. Bobbie Singer - Reflection (1999)
4. Manuel Ortega - Say a Word (2002)
5. Nadine Beiler - The Secret Is Love (2011)
 
Robban
 
1. Schmetterlinge - Boom Boom Boomerang (1977)
2. Waterloo & Robinson - My Little World (1976)
2. Petra Frey - Für den Frieden der Welt (1994)
4. Thomas Forstner - Nur ein Lied (1989)
5. Tie Break - Du Bist (2004)
 
 

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?