Eurovision Song Contest 2013 - Montenegro

Snabbfakta
Huvudstad: Podgorica
Antal framträdanden: 4
Debutår: 2007
Bästa placering: 11 i semifinalen 2009
Sämsta placering: 15 i finalen 2012
Placering 2012: 15
 
 
 
 
Fakta: Who See är duon Dejan Ddovic och Mario Dordevic.  Gruppen är känd på balkan och vann priset för bästa adriatiska artist på MTV-galan 2012. Deras sång Reggageton Montengro är den mest visade musikvideon på MTV i Montenegro. Nina har varit aktiv sedan 2003. 2007 försökte Nina vinna Montenegro's ESC-uttagning men misslyckades. Låten hette "Anđele" och slutade på en fjärde plats. Nu har de slagit sina kloka huvuden ihop och förhoppningsvis hjälper de Montenegro till en finalplats. 
 
Erik: Jag är inget fan av hiphop och den här låten gör inte saken bättre. Jag tycker om att Montenegro försöker med olika stilar och sticker ut i startfältet men till nästa gång ska jag ge ett tips. Gör en bra låt! 
 
Haris: Montenegro gör här sitt femte försök i Eurovision Song Contest. De gör även sitt femte försök att nå en final. Vad får vi höra här då? Det är galnare än förra årets Rambo Amadeus. Dessutom är jag nog den enda i panelen som gillar detta. Jag ska förklara varför. Som musikaliskt stycke är detta totalt värdelöst, men det är just den här galenheten och det totalt absurda med låten som jag faktiskt gillar. Dessutom gillar jag verkligen Ninas partier. Jag tror faktiskt att Montenegro kan nå en final med detta.
 
Robban: Jag börjar bli trött på Montenegro i Eurovision-sammanhang. De ska alltid sticka ut åt det sämre hållet. Det här berör inte mig överhuvudtaget. Smaklöst dåligt och en genre som inte alls tilltalar mig. Får huvudverk av att höra på detta sk musikstycke. Jag är säker på att många med mig håller med mig och ser till att Montenegro stannar i semin där de hör hemma.
 
Felix: Ett bidrag som helt går mig förbi. Förhoppningsvis gör det så för de flesta. Känns helt utan finess! En salig sörja mellan rapp-dace-skrik. Nja... 
 
Erik:
 
Haris:
 
Robban:
 
Felix:
Erik
 
1. Andrea Demirović - Just Get Out of My Life (2009)
2. Stefan Filipović - Zauvijek volim te (2008)
3. Stevan Faddy - Ajde kroči (2007)
4. Who See feat Nina Žižić - Igranka (2013)
5. Rambo Amadeus - Euro Neuro (2012)
 
Haris
 
1. Who See feat Nina Žižić - Igranka (2013)
2. Stefan Filipović - Zauvijek volim te (2008)
3. Stevan Faddy - Ajde kroči (2007)
4. Rambo Amadeus - Euro Neuro (2012)
5. Andrea Demirović - Just Get Out of My Life (2009)
 
Robban
 
1. Andrea Demirović - Just Get Out of My Life (2009)
2. Stevan Faddy - Ajde kroči (2007)
3. Stefan Filipović - Zauvijek volim te (2008)
4. Rambo Amadeus - Euro Neuro (2012)
5. Who See feat Nina Žižić - Igranka (2013)
 

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?