Eurovision Song Contest 2012 - Georgien

Antal framträdanden: 4
Debutår: 2007
Bästa placering: 9:e Sofia Nizjaradze- Shine 2010 och Eldrine- One more day 2011
Sämsta placering: 12:e Sopo Chalvasji- Visionary dream 2007
Intressant fakta: Georgiens bidrag diskades 2009 på grund av att Georgien vägrade ändra texten på deras vinnarbidrag. 

Årets Artist



Årets bidrag


Startnummer 12, semifinal 2.

Text:
Bibi Kvachadze
Musik:
Rusudan Chkhaidze

Språk: engelska, georgiska



Fakta om artisten
-

Uttagningsprocess
-

Senaste bidrag

2011 deltog Eldrine med låten One More Day och kom på en 9:e plats i finalen.



Erik: Georgien.. inte så bra som Sean Banan hade uttryckt sig. Den här låten är verkligen inte bra. Jag förstår inte texten och det finns inget sammanhang i den heller. Jag hoppas och tror att Georgien bommar final. Det är bra för Sverige att Georgien är efter oss för då tycker de att Loreen var tio gånger bättre än denna dynga. 

Haris:
Till att börja med vill jag säga att man hade några bra rocklåtar med i årets georgiska uttagning och man valde Anri. Där fanns en fantastisk låt av gruppen REMA som hette "Feel Me" och är en av mina favoriter från årets alla uttagningar. Jag undrar verkligen hur folket i Georgien tänkte. Alltså det här är så fruktansvärt bedrövligt och dåligt. Texten har inget sammanhang och man hänger inte alls med där. Sedan består låten av en massa olika musikgenrer och man undrar bara hur de tänkte. Men jag måste vara ärlig och säga att jag alltid diggar med i refrängen till denna massaker. Men inte ens det kan rädda denna låten som av mig får en fet nolla. Den har ingen som helst chans i tävlingen dock.

Robban: Det här är så provocerande dåligt. Kanske årets sämsta bidrag? Jag har inget mer att tillägga.


Betygsättning


Panelens beyg

Erik:


Haris:


Robban:



Panelen tippar

Erik: Ej Till Final

Haris: Ej Till Final

Robban:
Ej Till Final


« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?