Erik ansluer till ESC-Panelen

Hej alla Melodifestivalsfantaster: Jag heter Erik Moberg är 22 år och bor i södra Lappland.

Jag är den nya skribenten på ESC-Panelen! Jag har alltid intresserat mig för Melodifestivalen och Eurovision Song Contest. Det började med att jag gillade geografi och tyckte det var roligt att se alla europeiska länderna tävla mot varandra. Ju längre tiden gick desto större blev intresset för själva låtarna.

Jag kommer aldrig att glömma 1999 då pappa fyllde 40 år och Charlotte Perrel/Nilsson i lyckades vinna i Jerusalem, det var en riktig höjdarkväll. Jag har sett 10 festivaler live sedan 2005 och i år ska jag se Melodifestivalen på plats i Göteborg och Nyköping.

Mina favoriter genom åren är bland annat Hanson, Carson och Malmquist med "C est la vie". En gammal goding som jag tycker alla borde lyssna på är "Trollen ska trivas " med Östen warnebring från 1962. Några favoriter från ESC är b.la Sandra Kims "J'aime La Vie".

Jag har följt ESC-Panelen länge och deras nyhetsrapportering är väldigt bred. Jag känner en otroligt stor glädje att få skriva för den här sidan. Om det är något ni undrar så är det bara att skriva och fundera.

Jag vill här med önska alla ett riktigt Gott nytt år och ser verkligen fram emot Melodifestivalen som kommer i februari.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?