Schlager-Andy förstärker panelen

Hallå alla glada läsare!

Andreas heter jag, men ni kan kalla mig Andy. :-)

Från invigningsfesten i Stockholms Stadshus. En glad Anna Bergendahl möter Andy.

Jag är ett nytt tillskott till ESC-panelen efter att jag blev tillfrågad av Robban häromdagen. Det ska bli jättekul tycker jag!

Jag är född under Carola-året 1983, närmare bestämt 28 maj. Så jag fyller 27 under ESC-veckan i Oslo... inte helt fel! Synd bara att jag inte ska till Oslo med alla mina vänner! :-( Men man kan ju inte få allt här i livet...
Jag är född och uppvuxen i Strängnäs, har bott i Eskilstuna under min studietid och kommer under april att flytta från Strängnäs till Stockholm (Vårby Gård).

Jag startade ganska nyligen bloggen Schlager-Andy på Qruiser, vilken jag kommer att skriva parallellt i som jag bloggar för ESC-panelen. Dubbelt så mycket skoj! :-)

Jag sitter även i styrelsen för Melodifestivalklubben, där jag är tävlingsansvarig. Detta innebär att jag har ansvar för klubbens interna tävlingar så som ansvarar för de stora OGAE-tävlingarna när vi vinner en upplaga.
Jag hade t.ex. ansvaret för OGAE Second Chance Contest 2008 och 2009.

Annars då... Jag har ett fullblodigt intresse för Melodifestivalen och Eurovision Song Contest. Är musiker i grunden men det mesta ligger på hyllan tills vidare. Jag har bland annat skickat in bidrag till Melodifestivalen samt deltog i den senaste Webbjokeruttagningen.

Mitt favoritår i Melodifestivalen är 1997 och för Eurovision är det 1996.

Har även åkt runt en hel del på Melodifestivalturnén, på uppdrag då för Melodifestivalklubben.
I år t.ex jobbade jag som press i Malmö, Örebro och Stockholm.

Tja, det var väl lite till att börja med, är det något ni undrar över är det bara att fråga!
Allt gott till er alla!

/Andy

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?