Final i Moldavien



(Foto: TRM)

Det är sannerligen högsäsong för Eurovision-uttagningar! I helgen har Moldavien kommit fram till sin final i "O melodie pentru Europa" och fjorton bidrag gör upp att få representera Moldavien i Oslo senare i vår.

Startfältet:

  1. Doinita Gherman - Meloterapia
  2. Valeria Tarasova - See you soon
  3. Sunstroke Project & Olia Tira - Run away
  4. Pasha - You should like
  5. Dyma - Manipulate
  6. Pavel Turcu - Imn Eurovision
  7. Eugen Doibani - Love sweet love
  8. Boris Covali - No name
  9. Carolina Gorun - Addicted
  10. Gicu Cimbir - Cine sunt eu
  11. Millenium - Before you go
  12. Cristina Croitor - My heart 
  13. Monkey Mind & Daniela - Smile
  14. Alexandru Manciu - Rămîi lîngă mine

 


Robban

1. Eugen Doibani - Love sweet love
2. Monkey Mind & Daniela - Smile
3. Boris Covali - No name

Robbans kommentar: Det finns en hel del bra, moderna poplåtar med i det här finalstartfältet. Jag blev väldigt exalterat efter första lyssningen, men får nog säga att det är många av bidragen som är riktigt bra, men frågan är om de är anpassade för Eurovision-sammanhanget. Jag har mer än tre favoriter, men de jag listade som topp3 är mina främsta favoriter med Love sweet love som min etta! Hoppas den vinner. Låten Meloterapia påminner mycket om Hora din moldova från ifjol, den är bra men räcker inte till för att komma med på min topplista. Hoppas Moldavien väljer rätt låt.
 


Felix

1. Eugen Doibani - Love sweet love
2. Boris Covali - No name
3. Monkey Mind & Daniela - Smile

Felix kommentar: En ganska stark final med många snygga bidrag! Här finns något för de flesta och det är snyggt och välproducerat - kul! Jag har fastnat för de lite popigare uptempolåtarna. Alla andas lite öst-pop, men i lagom dosvilket bara gör dem intressanta. Moldavien tar tävlingen på allvar och det kan verkligen ge utdelning tror jag!
 


« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?