Resultat: Polen

Marcin Mroziński Foto: last.fm

Polen valde i söndags sitt bidrag
till Eurovision Song Contest. Det blir Marcin Mroziński med bidraget Legenda som skickas till Oslo. Bidraget fick närmare 34% av telefonrösterna och var med andra ord ohotad för vinsten. Så här blev slutresultatet:

1. Marcin Mroziński – Legenda: 33.61%
2. Anna CyzonLove Me: 15.13%
3. Iwona WegrowskaUwieziona: 14.94%
4. Aneta FigielMysl O Tobie: 9.06%
5. LeszczeWeekend: 8.44%
6. NeferChcialem Zostac Sam!: 5.97%
7. VIRSunrise: 4.45%
8. Sonic LakeThere Is A Way: 3.44%
9. ZoSiaTo, Co Czuje (Jak Ptak): 3.04%
10. DziewczynyCash Box: 1.92%


Robbans kommentar: Jag är allt annat än förvånad att Marcin tog hem det. Han var sjukt förhandstippad till segern redan långt innan finalen. Min favorit Anna Cyzon fick nöja sig med en andra plats. Vad tycker jag då om vinnarbidraget Legenda? Inget särskilt alls! Däremot tror jag den kan bli ruggigt farlig och säkert ta sig till final. Det är en typiskt sån här låt som lyckas fånga röster på något knepigt vis.

Felix kommentar: Enligtmig en lite överraskande seger av Marcin... Han var absolut ingen personlig favorit! Bidraget är inte dåligt men känns inte modernt och allt för catchy. Min favorit ANeta Figiel hamnade först på 4e plats... Tråkigt då jag anser det vara det enda bidrag som stod ut ordenltigt. Polen lyckades inte kvalificera sig från sin semifinal förra året, frågan är om dom har större chans i år? Tveksamt om du frågar mig.


« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?