Krajowe Eliminacje - FINAL



På söndag har Polen sin nationella uttagning till ESC, numera kallad Krajowe Eliminacje.
Tio bidrag gör upp om kampen att få representera Polen i Oslo.

1. Leszcze -Weekend
2. Dziewczyny - Cash box
3. Iwona Wegrowska - Uwieziona
4. Marcin Mrozinski - Legenda
5. Aneta Figiel - Mysl o tobie
6. Nefer - Chcialem zostac sam
7. ZoSia - To, co czuje (Jak ptak)
8. Anna Cyzon - Love me
9. Sonic Lake - There is a way
10. Vir- Sunrise

Robbans sammanfattning: Polen har aldrig varit något ESC-favoritland. De sänder alltid fel bidrag, trots att man haft influenser från såväl Sverige och flera andra länder. Enda låten jag tycker är något särskilt är Love Me från Anna Cyzon. Det får bli min favorit. Storfavorit är Marcin Mrozinski med Legenda.

Felix sammanfattning: Ett ganska jämntjockt startfält utan direkta dåliga låtar till min stora glädje! Spännande mix av bidrag på såväl polska som engelska. Att en hel del bidrag redan fått en musikvideo tycker jag känns fräscht och kul! Man tror på sina produktioner! Min favorit måste ändå vara supersnygga Aneta Figiel  med Mysl o tobie. Kan nästan sjunga med trots att jag inte kan ett ord polska.



Någon topplista är det inte på tal om, då vi båda är eniga om att vi inte har mer än högst en favorit till segern.

Postat av:Janne

I say:)

1.Marcin Mroziñski - Legenda

2.Nefer - Chcia³em zostaæ sam!

3.VIR - Sunrise

4.Dziewczyny - Cash box

5.Leszcze - Weekend

6.ZoSia - To, co czujê (Jak ptak)

7.Iwona Waegrowska - Uwieziona

8.Sonic Lake - There is a way

9.Anna Cyzon - Love me

10.Aneta Figiel - Myœl o tobie


Skrivet: 2010-02-14| 17:00:00    

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?