Slovakien väljer på lördag

Tack vare de stora framgångarna
i Vinter-OS för Slovakiens ishockeylag har den Slovakiska tv-stationen STV1 valt att sända den Slovakiska finalen av Eurosong 2010 redan nu på lördag den 27e februari! Följande bidrag har tagit sig vidare från semifinalerna:

1. Kristina - Horehronie
2. Miro Jaroš - Bez siedmeho neba
3. Pavol Remenár, Klára & Liquid Error - Figaro
4. Mayo - Tón
5. Robo Opatovský - Niečo máš
6. Marián BangoTy tu ticho spíš
7. Mista - Emotions
8. Tomáš Bezdeda - Na strechách domov
9. Aya - Do neba volám
10. Soňa - Skús ma viesť
11. Martina Schindlerová - Môžeš ísť
12. Free Voices - Z osnov


 
    Robban

1. Kristina - Horehronie
2. Miro Jaroš - Bez siedmeho neba
3. Tomáš Bezdeda - Na strechách domov

Robbans sammanfattning: Här var det inte många av mina favoriter. Hrdza och Peter Bazik var mina främsta kandidater. Men de förstnämda blev diskade och den andra åkte ur semifinal nr 2. Nu går mitt hopp istället till Kristina och låten Horehronie som är helt klart bäst av samtliga finalbidrag. Miro Jaroš har också en speciell låt med teckenspråk. Originellt och snyggt.

 
    Felix

1. Tomáš Bezdeda - Na strechách domov 
2. Mayo - Tón
3. Miro Jaroš - Bez siedmeho neba

Felix sammanfattning: Ett ganska tråkigt startfält där många låtar och artister håller ganska kass kvalité tyvärr. Har tre favoriter som jag tycker vore värdiga vinnare trots allt! Det är nåt med Tomáš Bezdeda som jag inte riktigt kan sätta fingret på, det känns bara bra. Å andra sidan är jag helt fascinerad av superdramatiska och snygga bidraget Tón också! Här behöver man inte ha tråkigt en sekund. Men man undrar ju hur bandet tänkte när dom döpte sig till majonäs - eller är det bara i Slovakien som det inte går under smeknamnet mayo?!


« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?