Ukraina väljer på söndag

Ukraina

Efter förra årets mycket fina och välförtjänta andraplacering i Belgrad är det nu dags för en av de stora favoriterna att välja sitt bidrag till Moskva. Trots landets sex år korta historia i ESC har landet inte mindre än tre pallplatser i sammanhanget varav en vinst genom Ruslanas Wild Dances 2004. Årets bidrag och startordning kan studeras nedan: 

En jury samt telefonröster kommer avgöra vem det blir som får representera Ukraina i Moskva i maj. Om det blir en avgörande duell mellan två bidrag har juryn avgörandet i sina händer.

Showen startar kl 17.00 (svensk tid) och man kan se den här eller här.

1. Lenara - Flash

2. Goryachiy Shokolad - Kiss

3. Tetyana Bryantseva - Sweet And Sugar Baby

4. Denis Barkanov - You Are My Love And Pain

5. Zaklyopki - Time Is Up

6. Natalia Volkova - Gush

7. 4 Kings - Tearin Up My Heart

8. ANA - You're Like A Paradise

9. Svetlana Loboda - Be My Valentine

10. GODO - Zagadaymo Bazhannya

11. NikitA - Beauty Saves The World (Bidraget ströks strax innan tävlingen!)

12. Alexander Panayotov - Superhero

13. Ira Poison - You Free Me

14. Kishe - Midnight

15. Tori Joy - Smile

Robbans kommentar: Det var mycket dynga i den här uttagningen. Men jag hittade en låt som jag tycker är bra och borde gå till ESC. Natalia Volkova med låten "Gush". Skicka den, Ukraina! Snälla, Snälla.

Andrés kommentar: Besviken, behöver jag säga nå mer? Okej, har bara youtubat skiten och då höll det dålig klass. men jag får hålla med Tomas om Alexander Panayotov, enda som är värdig att vinna, men jag är rädd att Ukraina inte tar sig till final i år!

Tomas kommentar: Efter förra årets fantastiska bidrag som orättvist inte kom före Ryssland så har Ukraina i år hamnat i någon form av lågvatten. Jag är tämligen besviken på vad de har i sin final i år. Bidrag efter bidrag innehåller tråkiga och sömniga toner med få undantag. Alexander Panayotov, Kishe och Tori Joy hör med viss tveksamhet till dessa och utgör härmed mina favoriter, men nej Ukraina, det blir ingen vinst i år..

Ani Lorak tävlade för Ukraina 2008 med bidraget Shady Lady och kom på andra plats.

Ani Lorak, ESC 2009 (bild: www.wikipedia.org)


« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?