Final i Beovizija (Serbien)



Semifinalen av den serbiska uttagningen Beovizija är genomförd. Nu återstår det endast tio bidrag som tävlar i den stora finalen ikväll. De tio bidragen som tävlar i söndagens final är följande:

1. Oskar & BQ feat. Djordje - Superstar
2. Milica & Danijel - H8er
3. Sonja Bakić -  Nista novo
4. Saška Janković - Nauci me
5. Dušan Zrnić - Tvoje drugo ime je greh
6. Marko Kon & Milan Nikolic - Cipela
7. OT Band & Kaja - Blagoslov za kraj
8. Andrej Ilić - Nemam te
9. Etar - Sanjaj me
10. Pozitivan haos - Gloria
11. Ana Nikolić - Bili smo najlepši (Bidraget ströks strax innan tävlingen!)
12. Ivana Selakov - Moje odbrane

Finalen börjar 21:00 svensk tid. Man kan se den live på nätet antingen här eller här.

Robbans kommentar: Ana Nikolić håller jag stenhårt på. Hon har den bästa låten än så länge och vad skönt att hon fick delta i finalen då det blev röstningsfel i semin. I övrigt är jag är inte så imponerad av Serbiens finalbidrag 2009. Gillar annars Pozitivan haos, en stark operaballad samt Marko Kon & Milan Nikolic med en typisk balkantrudelutt som sticker ut bland de övrtiga. Oskar & BQ feat är ytterligare en klar favorit för mig.
 
Tomas kommentar: Okej, min första tanke här är att scenen är snygg, men är det inte samma scen som man använde i ESC förra året? Hur som haver, det spelades musik på den igår och bland finalbidragen som togs ut är det få som på något vis tilltalar mig, en rejäl nedgång från förra årets uttagning. Dušan Zrnić låt är en schlagerrockhistoria som kan glädja någon kanske, Andrej Ilić ställer upp med en rockballad som kanske kan funka, men i övrigt var det inte mycket att fiska med hem här, tyvärr.. Pozitivan haos kan nog ta hem detta men det är inget bra alls, bara mest udda. Ana Nikolić har uppenbarligen fått en ny chans då SMS-rösterna av misstag igår bara räknades i de fem första minuterna som man röstade under och inte för de totalt tio minuter som var utsatta. Det börjar lukta lite rysk uttagning om detta. Visserligen tycker jag bidraget är helt okej men troligen ligger det på gränsen att tillhöra topp tio i uttagningen eftersom de fem första minutrarnas omröstning inte räckte för att få henne till final. Tyvärr!

Andrés kommentar: Pozitivian Haos, Marko Kon & Milan Nikolic, Oskar & BQ feat. Djordje samt Ana Nikolić. Nu har jag mitt hopp på henne.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?