Bosniens bidrag är nu tillgängligt


(Bild: esctoday.com)

Ikväll genomgick Bosnien sin uttagning med att presentera bidraget "Bistra Voda" med gruppen Regina.

Tryck här för att både se och lyssna på bidraget.


Robbans kommentar: Jisses, en oerhört stark låt som kommer att representera Bosnien. Jag hade inga höga förväntningar på det här innan jag ens hade hört den, men woow så positivt överraskad jag blev. Med starka etniska rytmer är den här helt klart en låt som kan bli en vinnarlåt. Jag har ofta varit förtjust i balkanballader och här är det nåt jag smälter för, pompöst och härligt. Bäst hittills.

Tomas kommentar: Om jag tidigare sa att Kroatien får stå för årets balkanballad så får jag nu ändra mig till Bosnien. Det här ännu bättre och ännu mer balkanmusik. En stor kandidat till segern i årets ESC. Med bara att fåtal bidrag kvar att välja och med tanke på den något sämre svenska kvaliteten på årets bidrag i schlagercirkusen så vågar jag nästan säga "Welcome Europe to Sarajevo 2010".

Andrés kommentar: En bra låt! Kan nog bli farlig. Måste erkännas att balkanmusik med de klassiska stråkpartierna är ett måste i schlagersammanhang.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?