Tolv finalister tävlar på lördag i Be A Star (Bulgarien)



På lördag har Bulgarien sin final i "Be A Star". En uttagning som har pågått sen oktober, vilket gör att det är den längsta uttagningen av något land i ESC denna upplaga.

Det har varit både en jury och telefonröster som har avgjort vilka låtar som gått till finalen, men i själva finalen är det däremot enbart tele- och smsröster som avgör vem som blir vinnaren.

1. Stefan Ilchev - Get Up
2. Moto - Razstoyaniya
3. Poli Genova - One Lifetime Is Not Enough
4. Danny Milev - Nyama vreme
5. Ivelina - Ready for love
6. Grafa - Vrag
7. Sahara - Don't Kiss For The Money
8. Mariana Popova - Crazy
9. Jura Tone feat. Lady B - Chance To Love You
10. Stefan Dobrev - Everlasting
11. Krassimir Avramov - Illusion
12. Nora - It's Not Right

Robbans kommentar: Bulgarien måste ha de sämsta bidragen i ESC. Dock gillar jag Mariana Popova med låten "Crazy" som innehåller lite eurodance á la Island 2008. Enformig låt med en ruskigt ful kvinna. Min favorit till att representera Bulgarien i Moskva.

Tomas kommentar: Mariana Popova som har varit med en gång förr för Bulgarien har kvällens mest intressanta bidrag om jag nu måste välja något i samlingen för allt var i stort sett bedrövligt. Synd att Bulgariens låt förra året inte lyckades bättre, då hade de något i alla fall. Jag saknar faktiskt deras stora stjärna, något androgyna Azis, som faktiskt körade bakom just Mariana Popova i Atén 2006.

Andrés kommentar: Bulgariens bidrag Jura Tone feat. Lady B tycker jag är bäst. Lika dålig som alla andra förstås men den får bli mitt vinnarbidrag.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?