Portugal har final i Festival da cancao på lördag

Finalen av Festival da Canção, Portugals nationella uttagning till Eurovision Song Contest, kommer att hållas på lördag.



En jury hade valt ut 24 låtar som allmänheten kunde rösta på online fram till den 30:e januari. De tolv som fick flest röster, och därmed blev kvalificerade till finalen, ser ni här nedan:



1. Nucha - Tudo está nas tuas maos
2. Romana - Acordem os olhos doirados
3. Filipa Baptista - O teu lugar
4. André Rodrigues - Não vou voltar a mim
5. Luciana Abreu - Juntos vamos conseguir (Yes we can)
6. Nuno Norte - Lua sem luar
7. Tayti - Amore mio amore mio
8. Fernando Pereira - É o amor
9. Eva Danin - Amar mais forte que o vento
10. Francisco Andrade - Voar é ver
11. Flor de Lis - Todas as ruas do amor
12. Nuno e Fábia - Não demores (quero-te aquecer)

Robbans kommentar: Portugal brukar inte ha några bidrag som faller mig i smaken, så här har jag inga större förväntningar. Landets bästa bidrag, enligt mig, är i alla fall "Conquistador" med Da Vinci som kom på 16:e plats 1989.

Vinnaren kommer hur som helst att få möta Sverige i den första semifinalen den 12:e maj. Storfavorit att ta hem det här sägs vara Flor de Lise med låten "Todas as ruas do amor". Jag hoppas då mer på Tayti och "Amore mio amore mio". Men som sagt, Portugal kommer inte hamna högt upp på min topplista hur det än slutar.

Tomas kommentar:

Andrés kommentar:


« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?