Polens ESC-bidrag 2009




I lördags valde Polen ut sitt bidrag till ESC genom en nationell final där tio bidrag tävlade.

Vann gjorde låten “I don’t wanna leave” med Lidia Kopania. Hon fick mest röster av såväl juryn som folket.Se hela resultatlistan här nedan samt länk till uppträdande.
 
(jury+teleröster+resultat)
 
1. Lidia Kopania - I Don't Wanna Leave (10+12=22)
2. Marco Bocchino & Ola Szwed - All my life (8+10=18)
3. Renton - I'm not sure (12+6)
4. Artur Chamski - Kilka Slów (5+8=13)
5. IRA - Dobry Czas (7+4=11)
6. Man Meadow - Love is gonna get you (2+7=9)
7. Dali - Everyday (6+2=8)
8. Tigrita Project - Mon chocolat (4+3=7)
9. Stachurski - I nie mów nic (1+5=6)
10. Det Betales - Jacqueline (3+1=4)

Robbans kommentar: Stor besvikelse att Polen än en gång skickar en ballad som är ännu tråkigare än fjolårets Isis Gee. Kan inte förstå att de skickar en sån här urusel låt.
 
För mig hade Man Meadow den klart bästa låten och det borde varit de som Polen hade skickat till ESC. Den svängiga låten "Jacqueline" med Det Betales kom på sista plats. Gick alltså inte så bra för de nordiska bidragen.

Tomas kommentar: Ja jag är inte helt glad över hur polackerna har valt bidrag men jag är inte heller förvånad. Dock stod det ganska snabbt klart för min del att Man Meadow gjorde bort sig redean i sitt framförande av bidraget. Det lät inget vidare och detta var troligen en följd av sjukdomar som drabbat sångarna, men hade de castat sin kör innan så hade de nog kunnat sålla bort hälften av falsksången där för kören bidrog nog till hälften av misslyckandet. Nä, Polen valde som jag misstänkte att de skulle göra något inhemskt bidrag men att det blev just Lidia förvånade mig ändå lite. Hon är vacker, ja, men låten är tråkig. Jag hoppas bara att man i Polen kan förstå bara att detta fungerade inte förra året och kommer troligen inte att göra det i år heller och att uppvisa samma dåliga förloraregenskaper som de gjorde 2008 borde förpassas till den tiden. Ger de sig in i ESC-leken så får de leken tåla.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?