Irland har final på fredag (Eurosong)



Den irländska finalen går av stapeln på fredag i det populära tv-programmet "The Late Late Show" som kommer att ha Eurovision-special.

ESC-vinnaren Linda Martin samt några andra personer har tagit ut sex finalister av uppemot 300 bidrag som har skickats in från både utomlands och från Irland.

Både juryn och telefonomröstning kommer att se till vem som blir Irlands bidrag i ESC.

Det går att följa uttagningen live från 22.35 svensk tid.


1. M.N.A. - Flying
2. Laura-Jayne Hunter - Out of Control
3. Lee Bradshaw - So What
4. Johnny Brady - Amazing
5. Kristīna Zaharova - I Wish I Could Pretend
6. Sinéad Mulvey & Black Daisy - Et Cetera

Robbans kommentar: Hur ska Irland rycka upp sig i ESC? Jo, svaret är enkelt. Genom att skicka en seriös artist med ett bra bidrag. Jag tror mycket på Kristina Zaharova från Lettland. En fin ballad som kommer bli en av mina favoriter om den går till ESC. Den är tydligen stor favorit också. Bland de övriga favoriterna tillhör svensk-engagerade "Et Cetera" med Sinead Mulvey & Black Daisy, samt Laura-Jayne Hunter med "Out of Control",ballad som låter väldigt irländskt och jag har inget emot den. Men hittils är min favorit Zaharova.

Tomas kommentar: Ja, efter förra årets kalkon bokstavligt talat så är det nog inte svårt att hitta något som låter bättre och faktum är att det i årets startfält stämmer. Hur dåliga låtarna än må vara så är de i alla fall sjömil före Dustin the Turkey. Men vad tycker jag då?

M.N.A. inleder kvällen, ett tjejband med en catchig låt men som är en aning tjatig efter ett litet tag, en klar trea. Laura-Jayne Hunter fortsätter och jag tänker "The Voice" all over again.. Etnopop så det förslår, en stark tvåa. Lee Bradshaw däremot gör vad Irland ÄR bäst på, en ballad, visserligen en tråkig sådan, men en klar trea. Johnny Brady, oj, den här mannen ser irländsk ut, men soundet får mig att tänka på Miami och Gloria Estefan, en starkare trea. Kristina Zaharova fortsätter sedan med en låt som börjar bra men där utvecklingen uteblir, ja, en ballad förstås och hon har röst och får därmed en stark fyra. Avslutningsvis blir det rockigt värre med Sinéad Mulvey & Black Daisy men med viss schlagerklang, från Irland?!? Det kanske kan funka, jag ger dem en klar trea.

Vem vinner då? Jo, jag får nog säga Kristina eller Sinéad. Irland är redan vinnare då de inte skickar en kalkon denna gång.

Andrés kommentar:

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?