Tillbaka i Malmö!



Ett år sedan sist och nu
är jag här igen. Malmö Arena kändes lika fräsch och spännande då som nu. Tycker personligen att det förmodligen är den bästa arenan i Sverige just nu. Malmö har förutom en mycket bra arena också rykte om sig att skicka vidare en melodifestival-vinnare från sina delfinaler. Så, hur pass stor potential har morgondagens kombatanter?

Melody Club inleder med sin Hunter som på många vis levererar samma klass som tidigare hits från gruppen. Tyvärr känns det under repet som att man håller igen sångmässigt och det lyfter inte till fullo. Egentligen svårt att sätta fingret på det men de har ju uttryckt att de är ovana vid kameror och föredrar livepublik så kanske är det där skon klämmer.

Webbjokern Julia Alvgard leverar ett snyggt nummer och klockren sång. Känns som ett bidrag som inte alls drunknar på samma sätt i konkurrensen som Jonas Matsson gjorde i sin delfinal. Kanske blir det andra chansen?

Även om jag inte gillar dansaband direkt ser jag ändå tjusningen i Lasse Stefanz bidrag. Det är lite småcharmigt och de är rutinerade som få. Kan bli farligt!

Mina förväntningar var stora på Linda Pritchard och därför blev min besvikelse också stor. För att vara en låt av Fredrik Kempe känns det här ovanligt platt och tråkigt. Linda känns också lite obekväm på scenen på något sätt.

Bidraget Run med Anders Fernette vill mycket men jag vet inte riktigt vad man lyckas med. Anders rör sig stelt på scenen och klarar inte riktigt av de höga tonerna. Känns rörigt och publiken i Malmö Arena verkade också tveksamma.

Veteranen Linda Bengtzing visar vart skåpet ska stå med sitt klassiska schlager-bidrag á la Bengtzing. Fart och fläkt och energi rakt igenom. Man blir glad och går igång. Måste gå vidare alla gånger!

Nicke Borg ägnade jag inte mycket energi åt. Han tappade snabbt min uppmärksamhet och låten känns mest som utfyllnad och inkvalad än ett riktigt bidrag.

Även tjejerna i Love Generation hade väckt stora förväntningar hos mig. Till en börjar känns låten inte klockren men numret är snyggt och det växer allt eftersom. Kanske känns det lite väl monotont sångmässigt ibland men jag tror ändå det här kommer gå långt.





Melody Club på scenen startarde genrepet och även morgondagens sändning.


Balladen Better or Worse levererade Julia Alvgard felfritt.


Bengtzing i sitt esse!

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?