Presentation Haris Becic

Tjenare alla Eurovision entusiaster. Mitt namn är Haris Becic och jag är den nya skribenten här på ESC-panelen. Jag är 22 år gammal och ursprungligen från Bosnien, men bott i Sverige i stort sett hela mitt liv och bor för närvarande i Göteborg.

Jag har ett liv utanför Eurovision också, så ni inte tror att det är det enda jag spenderar mina dagar med. Jag är väldigt mycket inne i amerikanska sporter, dvs framförallt wrestling och amerikansk fotboll. Har även spelat handboll sedan jag var liten men en knäskada satte stopp för den karriären. Efter det gick jag över till att träna ett knattelag, som växte upp och blev tonåringar. I fyra säsonger tränade jag dem innan jag kände att det var dags för ett break. 

Jag lyssnar väldigt mycket på musik och samlar även på DVD-filmer för er som vill veta det. Det handlar ju ändå om att lära känna mig lite. Det var ju själva syftet med denna presentation. Dagarna spenderas mycket med polare och familj, som är en viktig del av mitt liv.

Jag började redan som liten kolla på Eurovision med familjen och det blev som en tradition att kolla på tävlingen med familjen. På grund av detta så har jag inte missat en enda Eurovision final sedan 1996. Än idag kommer jag ihåg hur Eimear Quinns ballad The Vocie vann hela tävlingen och hennes röst var för alltid inbankad i mitt huvud. Sedan 2003 har ja följt tävlingen mer slaviskt och faktiskt tippat rätt vinnare enda sedan dess.

Vad kan jag tillföra panelen då? Jag tror att mina kunskaper om Eurovision och min passion att skriva kommer räcka långt. Dessutom tänker jag liva upp sidan lite mer med egendesignade bilder osv. Med mitt intåg så kommer vi även bevaka Balkan-länderna mycket mer, framför allt forna Jugoslavien.

Med vänliga hälsningar - Haris

Postat av:André

Vad kul med en ny skribent!

Ska försöka följa er blogg ordentligt.

Heja grabbar!


Skrivet: 2011-02-02| 18:20:30    

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?