En över - fem kvar...


På plats i ett iskallt och snöigt Luleå!

Första deltävlingen är över
och vi står med de två första finalisterna. Att Dannys supernummer skulle gå vidare tvekade jag aldrig på. Men att Swingfly gick vidare förvånade självklart stort! Låten är bra men borde enligt mig bara hamna i andra chansen. Många i arenan verkade också irriterade på att förhandsfavoriten Jenny Silver inte fick gå direkt till Globen.

Det var med stor lättnad jag såg att artister och programledare verkade skärpa till sig och leverera över förväntan. Sista genrepet lämnade ju som sagt mycket att önska men nu satt allt som en smäck - vilka fullblodsproffs! Trots detta kunde inte en av mina absoluta favoriter, Dilba, övertyga tittarna och hon fick se sig slagen av samtliga bidrag. Det är bra synd då låten är både modern och en garanterad danshit.

Årets festival lovar gott på bidragssidan men programmässigt finns än så länge bara några få russin. Inledningen kändes inte fullt så inspirerande och hela den här grejen med Harry Cane-makeover skulle kunna ha skötts snyggare och med mer humor. Artistpresentationerna å andra sidan känns enligt mig både roliga och nyskapande. Publiken i arenan skrattade också gott åt dessa. På tal om publiken så tycker både jag och mina kollegor att det var ovanligt tomt i arenan. Repetitionerna var inte ens halvfulla och när sändningen satte igång fanns många tomma platser på såväl parkett som läktare. Stämningen var dock en hel annan när det väl gällde och arenan kokade av förväntning och schlageryra!

Dessvärre blev det inte någon efterfest med artisterna för min del men inte långt därifrån. Luleå bjöd dock inte nåt vidare schlagrigt uteliv men det var ändå kul att få tillfälle att mingla och smälta intrycken. Dåliga uppkopplingmöjligheter gjorde det svårt för mig att avlägga rapport efter sändning men hoppas på att det blir bättre framöver. Första delfinalen har gått av stapeln och nu väntar fem veckor till innan vi har en vinnare! Nu ska jag njuta av Try again och fira att schlagern är här med en trevlig middag på Berns. Vi ses!


 


En isblå scen under Dilbas framträdande.


Blev ingen plats på parkett men man såg bra från läktaren också.


Introt med en gitarrspelande Rickard Olsson.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?