Marie Serneholt & Rickard Olsson leder Melodifestivalen 2011



Vid en presskonferens idag avslöjade SVT namnen på de två programledarna till Melodifestivalen 2011. Det blev Marie Serneholt som leder programmet tillsammans med Richard Olsson.

- Marie Serneholt och Rickard Olsson är en programledarduo som har allt man kan önska sig. De behärskar allt från humor och artisteri till spänning och dramatik. Dessutom väntar flera överraskningsmoment längs vägen, bland annat får programledarna besök av en hemlig gäst varje vecka, säger producenten Joachim Brobeck i ett pressmeddelande.

Rickard - Det här är det största man kan göra.
Marie: - Jag är hedrad, det ska bli sjukt roligt.

Robbans kommentar:
En stabil programledare i Richard och Marie som själv medverkat och får stå för glamouren både på scen och som programledare och expertpanel. Det kan nog bli riktigt bra!
Andys kommentar: Innan hade jag lite förhoppningar på förra årets koncept, en duktig sångare/sångerska och nån med stabil bakgrund som programledare. Minna förhoppningar besannades, men jag är inte riktigt nöjd. Skulle vilja byta ut Marie Serneholt mot Sarah Dawn Finer som hade tidigare gått ut i media om att hon gärna hade varit programledare... Men den stabila programledaren Rickard Olsson är jag nöjd med. Hört att vissa är riktigt besvikna på SVT, men tror nog vi alla kommer glädjas åt att någon av de två är åtminstone professionell... Rickard behöver inget manus, då hans skämt och kommentarer är extremt spontana, titta bara här.
Jag är nöjd. Marie Serneholt då.... nja... bättre kunde de väl kommit med. Har en känsla av att hon bara kommer stå där och "Nemen gud, vad gör jag nu, vad händer. Har jag vunnit, eller har Sara vunnit......? Det är mycket nu!" Lycka till!!
Postat av:Ninni

Mera eurovision åt folket! I love!

härlig sida.

Jag vill ha in Björn Gustavsson igen i pausnummren.:-))


Skrivet: 2010-11-18| 17:26:02     Av: http://ninnih.blogspot.com

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?