Resultat: Ungern - Kvartsfinal 1

 

 Bild lånad från: http://www.adal2015.hu
 
Sex bidrag kvalificerade sig vidare till semifinalerna av ungerska "A Dal" under lördagskvällen.
Fem av de valdes via juryn & tittarna medan det sjätte bidraget utsågs helt och hållet av tittarna.
 
Den som fick flest poäng totalt var gruppen Passed med låten "Mesmerize, 43 poäng. När de fem semifinalisterna från juryn o tittarna hade valts fram, valde tittarna till slut att låta Antal Timi med låten "Woke up this way" knipa den sista semifinalplatsen.
 
De kvalificerande sex bidragen är följande:
 
De utslagna fyra bidragen är följande:
Om exakt en vecka tävlar ytterligare tio bidrag, där sex nya semifinalister ska koras. ESC-Panelen återkommer på morgonkvisten med vår inför-rapport med poäng och topplistor.
 
 
Hollac16: Efter att ha sett det första programmet av A Dal 2015 så känner jag mig nöjd med vad jag har sett. Överlag var det en bra mix på olika genrer och låtar och de flesta gjorde bra ifrån sig. Dock blev jag ytterst förvånad över hur mina, på förhand, favoriter Szakács Gergő och Antal Timi gjorde rätt dåligt ifrån sig live. Sedan tycker jag inte att gruppen Passed skulle ha vunnit. Deras uppträdande var minst sagt bedrövligt och jag har svårt att förstå hur juryn kunde rösta så högt där. Istället borde MDC eller Farkas-Jenser Balázs tagit deras plats. Allra bäst ikväll var Tóth Vera som med sin vackra ballad verkligen bör vara en av de som Ungern bör skicka till ESC, i alla fall enligt mig. Nu väntar två kvartsfinaler till och det ser jag mycket fram emot.
 
Robban: Som vanligt bjuder Ungern på en snygg produktion av sin uttagning A Dal med bra mix av låtgenrer. Min storfavorit inför, Szűcs Gabi tog sig vidare och det är jag väldigt nöjd över. Där emot höll inte min andra hands favorit, Szakács Gergő. Han var alldeles för nervös och sjöng surt vilket kan ha fällt hans möjligheter att kvalificera, då låten är extremt bra (lyssna gärna på studioversionen här). Är glad att fjolårssuccén Bogi tog sig vidare och även den pampiga balladen signerad Tóth Vera. Passed och Antal Timi kunde jag sluppit se gå vidare och istället fått vidare  Szakács Gergő och MDC. Men man kan inte få alla ens favoriter vidare, men när ens etta tar sig vidare får man åtminstone vara nöjd. Ser fram emot nästa heat redan. Ungerns uttagning tillhör lätt en av mina favorituttagningar. Kul att de i år låter tittarna få mer inflytande tillsammans med juryn, vilket inte har varit fallet tidigare år.
 

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?