Top Cats och Thorsten Flinck tog sin Andra Chans!

Det blev som väntat en spännande kväll när Andra Chansen gick av stapeln i Nyköping. Efter sammanlagt sex dueller stod gruppen Top Cats och Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern klara för nästa veckas final i Globen.




Titta på alla framträdanden från Andra Chansen genom att klicka på låtens titel.
* = Sean Banans framträdande var ej ute på svt.se, därför bjuder vi på hans framträdande från deltävling 1.

Duell 1
Vidare: Top Cats - Baby Doll
Utslagen: Dynazty - Land Of Broken Dreams

Duell 2
Vinnare: Timoteij - Stormande hav
Utslagen: Andreas Johnsson - Lovelight

Duell 3
Vinnare: Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen
Utslagen: Lotta Engberg & Christer Sjögren - Don't Let Me Down

Duell 4
Vinnare: Sean Banan - Sean Den Förste Banan*
Utslagen: Youngblood - Youngblood

Duell 5 - Semifinal 1
Till Final: Top Cats - Babby Doll
Utslagen: Timoteij - Stormande hav

Duell 6 - Semifinal 2
Till Final: Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen
Utslagen: Sean Banan - Sean Den Förste Banan


Haris: Måste säga att jag blev glatt överraskad med utgången av Andra Chansen. Det visade sig att de två bidrag som jag lagt som reserver för att nå en final tog de två finalbiljetterna. Jag blev riktigt glad att Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern fick en plats till Globen. Det är något spännande i den låten som jag verkligen tycker om. Dock blev jag lite besviken över att inte få se Sean Banan i final. Sedan måste jag säga att Top Cats verkligen växt på mig den senaste tiden. Jag verkligen hatade deras låt innan den första deltävlingen, och tror jag gav den en etta. Men nu är jag inte ens besviken över att de slog ut mina favoriter Dynazty.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?