Resultat: Melodifestivalen 2012 - Deltävling 2

Under lördagskvällen avgjordes den andra deltävlingen i årets Melodifestival. Tävlingen avgjordes i Scandinavium i Göteborg och vi bjöds som vanligt på en underhållande show. När omröstningen var färdig stod Ulrik Munther klar för finalen. Med honom följde storskrällen David Lindgren. David lyckades gå hem hos publiken och tittarna och blev en stor favorit under kvällen. Thomas Di Leva hamnade precis i mitten på en femte plats. Som väntat åkte Mimi Oh ut. För schlager veteranerna Andreas Lundstedt och Sonja Aldén tog det också slut efter första deltävlingen. Till Andra Chansen gick tjejgruppen Timoteij och rockabillygruppen Top Cats.



Till Final:

Ulrik Munther - Soldiers
David Lindgren - Shout it Out

Till Andra Chansen:

Timoteij - Stormande hav
Top Cats - Baby Doll

Utslagna bidrag:

5. Thomas Di Leva - Ge aldrig upp
6. Sonja Aldén - I din himmel
7. Andreas Lundstedt - Aldrig aldrig
8. Mimi Oh - Det går för långsamt

Erik: Jag var på plats i Scandinavium och det var riktigt bra drag. Publiken var på hugget och folk var glada. Tävlingen var bra den också. Bäst tyckte jag Thomas Di Leva var. Hans låt borde minst gått till andra chansen. David som seglade upp som favorit efter genrepet var en kul överraskning, även om jag tycker Loreens "klubblåt" är hästlängder bättre. Andra chansen i Nyköping kommer bli riktigt spännande, just nu är det fyra helt olika genres representerade där. På måndag kommer det bilder från helgen.

Haris: Jag blev riktigt positivt överraskad när jag såg David Lindgren framföra sin låt "Shout it out" på scen. Jag kände direkt att detta skulle bli årets stora skräll. Och visst blev det så. Den tog sig direkt till Globen med den oerhört begåvade Ulrik Munther. Denna, på förhand, ovissa deltävling blev en riktigt kul tävling att följa. Den enda besvikelsen var att Thomas Di Leva inte får någon mer chans.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?