Eurovision Song Contest 2011 - Slovakien


Huvudstad: Bratislava
Folkmängd: 5 411 000
Yta: 48 845 km²
Språk: Slovakiska
Valuta: Euro

År

Artist

Titel

Final

Poäng final

Semi

Poäng semi

Video

1994

Tublatanka

Nekonečná pieseň

19

15

-

-

Se här

1996

Marcel Palonder

Kým nás máš

18

19

-

-

Se här

1998

Katarína Hasprová

Modlitba

21

8

-

-

Se här

2009

Kamil Mikulčík & Nela Pocisková

Leť tmou

-

-

18

8

Se här

2010

Kristína Peláková

Horehronie

-

-

16

24

Se här






1. Kristína Peláková - Horehronie (2010
2. TWiiNS - I'm Still Alive (2011)
3. Kamil Mikulčík & Nela Pocisková - Leť tmou (2009)




1. Kristína Peláková - Horehronie (2010)
2. TWiiNS - I'm Still Alive (2011)
3. -



1. TWiiNS - I'm Still Alive (2011)
2. Kristína Peláková - Horehronie (2010)
3. Katarína Hasprová - Modlitba (1998)



1. Kristína Peláková - Horehronie (2010)
2. Katarína Hasprová - Modlitba (1998)
3. Kamil Mikulčík & Nela Pocisková - Leť tmou (2009)



ÅRETS ARTIST



Fakta:
De slovakiska tvillingarna Daniela och Veronika Nízlová föddes den 15 maj 1986 i Hronský Beňadik, Slovakien. De har varit med i Eurovision Song Contest en gång tidigare, men som bakgrundsdansare till Tereza Kerndlová från Tjeckien år 2008.

Låttext |






Felix: Tycker det doftar modernt och jag tror de sjunger grymt live. Känns lite kul med två tvillingpar i tävlingen å båda levererar ganska olika genrer. Det är bra, tror på final men sedan kan det gå hur som helst.

Haris: Har inte mycket att säga om Slovakien. Förstår varför de valt att inte delta så ofta. Skärp er eller var inte med alls!

Johan: Första gången jag lyssnade på Slovakiens låt fastnade jag för den direkt, men nu känns den bara tråkig och den kommer definitivt att hamna i Azerbaidjans skugga. Det är en fin mainstream-ballad, man märker verkligen att det är en svensk som har skrivit denna låt. "I'm Still Alive" kan jämföras med Janet Leons låt "Let It Go" och Alicia Keys låt "No one".

Robban: Gulligt tvillingpar med en otroligt tråkig och enformig låt. Jag instämmer med Haris, antingen ställer ni upp med något som är bra eller inte alls. Det blir ingen final i år heller för Slovakien, som säkerligen står över nästa år.
Postat av:hanna therese eriksson

jag tro att det blir finland som vinner i år

heja finlan du ska vinna

jag ska rösta på finland

och så tro jag att det blir en 12 till finland


Skrivet: 2011-05-08| 19:18:09     Av: http://flamingo
Postat av:hanna therese eriksson

heja finland ska rösta på den

jag tro att finland kommer och vinna allt

så det blir en 12 för mig

kom igen finland

mvh

hanna therese eriksson


Skrivet: 2011-05-08| 19:20:42     Av: http://flamingo
Postat av:D B P H O T O

Måste först säga att jag älskar eran blogg, läser den dagligen ;D

Men när kommer ni skriva om Sverige? :)


Skrivet: 2011-05-08| 22:44:15     Av: http://dbphoto.blogg.se/
Postat av:Hanna Eriksson

Finland ger jag en 5

Bosnien herzegovina 2

Turkey 3

Polen 1

Cypern 2

Mackedonien 0

Sweden 5

Belgien 3

Tyskland 4

Ukraina 1,

Ireland 2

Mvh

Hanna Therese Eriksson som tippar

I Eurovision song contest och melodifestivalen

Jag hjälper er Och tippar

Gör jag


Skrivet: 2012-01-16| 20:36:32     Av: http://Panelen inför esc
Postat av:Hanna. Therese eriksson

Jag gillar azerbadjian som vann

Mina favoriter som vann

Tack för allt att ni röstade på dom som

Vann azerbadjian är bäst


Skrivet: 2012-01-16| 20:48:16     Av: http://Panelen inför esc melodifestivalen 201

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?