Österrike väljer ikväll



Ikväll väljer Österrike sitt bidrag till Eurovision Song Contest i Düsseldorf.

Tio finalister står redo att tampas om den ärofyllda platsen.
Showen går att följa via en livestream 20.15 (svensk tid).

Webcast (eurovision.tv)


#ArtistLåt
1 Band WG 10 Sekunden Glück
2 Patricia Kaiser and Leo Aberer There will never be another you
3 Oliver Wimmer Let love kick in
4 Alkbottle Wir san do net zum Spaß
5 Eva K. Anderson I will be here
6 Trackshittaz/Lukas Plöchl Oida Taunz
7 Charlee Good to be bad
8 Klimmstein feat. Joe Sumner Paris, Paris
9 Nadine Beiler The secret is love
10 Richard Klein Bigger better best



Felix

1. Patricia Kaiser and Leo Aberer - There will never be another you
2. Oliver Wimmer - Let love kick in
3. Klimmstein feat. Joe Sumner - Paris, Paris




Haris

1. Eva K. Anderson - I will be here
2. Oliver Wimmer - Let love kick in
3. Patricia Kaiser and Leo Aberer - There will never be another you




Johan

1. Charlee - Good To Be Bad
2. Eva K. Anderson - I Will Be Here
3. Trackshittaz/Lukas Plöchl - Oida Taunz



Robban

1. Klimmstein feat. Joe Sumner - Paris, Paris
2. Charlee - Good to be bad
3. Eva K. Anderson - I will be here

SLUTKOMMENTARER

Felix: Roligt att man tar tävlingen på allvar och verkligen ställt upp ett startfält med hökg klass och potential. Högt och lågt och brett ändå... Svårt att utse någon egentlig vinnare...

Haris: Det var verkligen ett bra startfält som Österrike bjöd på i år. Det lär säkerligen bli jämnt mellan bidragen och jag har flera favoriter. Personligen fastnade jag mest för Eva K Anderson och hennes fina låt. Oliver Wimmer verkar jag vara ensam om att gilla men låten tilltalar mig på något sätt, så även duetten med Patricia Kaiser och Leo Aberer.

Johan: Wow, en del av österrikes låtar är väldigt starka. Jag föll genast för Charlees låt "Good To Be Bad", den låter väldigt internationell och en sådan låt skulle säkert kunna spelats i USA. Jag hoppas att den vinner, om den inte gör det får den i alla fall en plats i min Ipod.

Robban: Först och främst måste jag säga att det är kul att Österrike gör comeback. Bidragen som tävlar i finalen är helt okej. Man kanske saknar de där riktigt vassa bidragen, men här finns gott om godbitar som tilltalar mig på ett eller annat sätt. Min främsta favorit är Klimmstein feat. Joe Summer med "Paris, Paris".. Haha, vilken skön låt. Men kanske att Charlee eller Eva K Anderson hade passat bättre i Eurovision? Jag gillar även låten "Oida Taunz" från Trackshittaz/Lukas Plöchl. Den sticker ut och känns som en het kandidat till segern.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?