Vem som helst kan vinna ikväll!!!



Nu har jag suttit i flera timmar och grubblat på vem som jag tror kommer vinna Eurovision Song Contest i Oslo 2010.
Det är helt omöjligt att gissa för det är så jämt startfält och det är för många segertippade låtar.
För att avsluta mitt bloggande för årets Eurovision Song Contest 2010, så ska ni få veta vad jag tycker om de fem direktkvalificerade låtarna.

Spanien: Min favorit i spanska uttagningen var Coral och hon kom på en förarlig andra plats. Daniel Diges som vann har en helt skaplig låt. Den är småmysig och är trallvänlig men jag vet ju inte när jag vill lyssna på den.  Låten är för  udda för hamna i toppen

Norge: Ska Fredrik Kempe lyckas den här gången? tredje gång gillt för honom som textförfattare och låten är väldigt trevlig att lyssna på men vi vet ju hur det har gått med sån här låtar.

Stor Britannien: Låten är dålig och sångaren kan inte dansa. Så kan man beskriva Englands bidrag i år.Det verkar som britterna har förlorat både musiksmak och att kunna välja ut artister.

Frankrike: Jag tycker det är roligt att Frankrike försöker sig på nåt nytt. Jag tvivlar om det kommer hålla live, men det kan ändå bli en sommarplåga.

Tyskland: Hon har en ovanlig och bra röst, men jag hade velat sett mer live av henne. Det snackas att det kan gå riktigt bra för Tyskland i år och när hände det sist?

Jag får tacka för mig och det har varit underbart att vara i Oslo och se Eurovision Song Contest live. Jag har fått blodad tand nu för åka nästa år och vilket land som det blir får man veta ikväll strax efter midnatt.
Jag kommer lägga upp bilder sen när jag har kommit hem, bl a mig och Anna Bergendahl.

/Staffan Jarnemyr




« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?