Resultat - delfinal 4!


(Anna Bergendahl och Peter Jöback tog sig till final i Globen!)

Efter Melodifestivalens fjärde och sista deltävling från ett Malmö med vårkänslor skrällde den forna idol-deltagaren Anna Bergendahl och gick direkt vidare till final framför förhandsfavoriter som Pernilla Wahlgren och Peter Jöback. Jöback behövde dock inte vänta länge utan gick också vidare till final medans Pernilla får fightas i andra chansen tillsammans med Neo.

Direkt till final:

Anna Bergendahl - This is my life

Till final efter röstningsomg 2:

Peter Jöback - Hollow

Robbans kommentar: Det var verkligen överraskande att Anna B fick flest röster. Men givetvis är hon en fantastisk sångerska och balladen hennes berörde säkert många, men inte mig däremot. Jag blir sjukt uttråkad av själva låten. Jöbacks pampiga ballad däremot var helt underbar. Älskar Peter som artist och hans röst. 

Felix kommentar: Jöback var väl knappast någon överraskning, trots att låten inte håller live - känns segt och tråkigt. Att Anna Bergendahl gick vidare fick mig att höja på ögonbrynen! Visserligen var låten pampig och alla ljusstavar, som vi för all del sett tidigare, gjorde sitt men This is my life vinner knappast i globen...

Till Andra Chansen:
Neo - Human frontier
Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar

Robbans kommentar: Håller med min kära blogg-kollega Felix om att Neo borde gått till final på direkten. Nåja, bättre med andra chansen än ingenting alls. Jag blev lite ledsen att Lovestoned blev utslagna. De tillhörde en av mina fyra favoriter och hade jag gått bestämma hade jag bytt ut Anna B mot Lovestoned. Är glad att Pernilla Wahlgren och årets enda riktiga schlagerdänga lyckades ta sig vidare iallafall. Klämkäckt och snyggt.

Felix kommentar: Att Neo inte gick till final är lite av en skandal! Malmö Arena dansade loss ordentligt under hans bidrag och jag tror alla blev lika förvånade som jag att han nu tvingas gå via andra chansen för att nå final. Att Pernilla får ta omvägen via andra chansen är också lite tråkigt, inte nog med att hon missar sin brorsas bröllop men vi rikserar att ha en final helt utan schlagerbidrag!!! Hur skulle det se ut?!

Utslagna
5. Noll diciplin - Idiot
6. Lovestoned - Thursdays
7. Sibel - Stop
8. Py Bäckman - Magisk stjärna

Robbans kommentar: Lite förvånad att storfavoriten Sibel inte ens fick en andra chans, men är glad över det då jag inte var så förtjust i själva låten. Sibel har dock en bra sångröst och bjöd på ett proffsig framträdande i kväll. Tråkigt att Lovestoned inte tog sig vidare. Killarna i Noll disciplin får allt vara nöjda med att komma före både Sibel, Lovestoned och Py Bäckman. Det är stort bara det.

Felix kommentar: Inte konstigt att Py hamnade sist... Låten var rena sömnpilret och att låna Ozzy Osbornes brillor kändes mindre genomtänkt. Synd att duktiga Lovestoned inte fick en andra chans... Fast låten lever i alla fall vidare i min iPod :)





Sammanfattning

Robbans kommentar: Jag är sjukt mycket nöjdare med den här deltävlingen. Ja, nu när alla deltävlingar har passerat så får jag allt säga att den här var min personliga favorit. Mellanakterna är så fruktansvärt roliga och bra. Hela produktionen av Melodifestivalen håller otroligt hög klass. Nu är jag mycket positivare och laddad för nästa veckas andra chansen och finalen veckan därpå. Har lyssnat på bidragen i studioversion nu också och börjat få en uppfattning av vilka som tillhör mina främsta favoriter.

Felix kommentar: Känns som att såväl upplägg som programledarna börjar sätta sig nu! Mellanakterna är lite anonyma men ändå underhållande och det nya upplägget med en direktkvalificering till final efter första röstningen är genialiskt! Inslagen med Dolph Lundgren blir bara mer och mer skruvade, vill jag ens veta hur det kommer se ut i Globen? SÅKLART JAG VILL! ;) Kul att jag hade möjlighet att uppleva festen live, tyvärr måste jag säga att TV-produktionen står lite väl mycket i centrum ibland... Men stämningen på plats väger ändå tyngre i slutändan!

Robbans topp 4 efter att ha sett Deltävling 4 från Malmö

1. Peter Jöback - Hollow
2. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
3. Neo - Human frontier
4. Lovestoned - Thursdays


Felix topp 4 efter att ha sett Deltävling 4 från Malmö

1. Neo - Human frontier
2. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
3. Peter Jöback - Hollow
4. Lovestoned - Thursdays


webvoter-omröstning
Favorit från Deltävling 4?

Anna Bergendahl
Lovestoned
Neo
Noll disciplin
Pernilla Wahlgren
Peter Jöback
Py Bäckman
Sibel

Se resultat

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?