Andra chansen!



Melodifestivalen har nått Örebro
och sista stoppet innan finalen. Av åtta bidrag går två lyckliga artister till globen. Som tidigare år kommer framröstningen att gå till genom "dueller" låtarna emellan. Detta betyder att om man har två favoriter i samma duell så tvingas man välja. Ni minns säkert bidragen redan, men så här ser i alla fall startfältet ut:

Duell 1.
Pain of Salvation - Road salt
Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar

Duell 2.
Pauline - Sucker for love
Crucified Barbara - Heaven or Hell

Duell 3.
Kalle Moraeus & Orsa spelmän - Underbart
Neo - Human frontier

Duell 4.
Alcazar - Headlines
Jessica Andersson - I did it for love



          Robban

1. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
2. Neo - Human frontier

Robbans kommentar: Så har vi kommit fram till tävlingens mest spännande moment, andra chansen. Som vanligt svårtippat, men jag chansar på att det blir Pernilla Wahlgren och Alcazar som går till final. Jag hoppas på Pernilla Wahlgren och Neo. Tycker väldigt mycket om Jessicas fina ballad, men tyvärr håller den inte riktigt hela vägen. Skulle gärna byta ut Crucified Barbara, Pain of  Salvation & Pauline mot antingen Hanna Lindblad, Linda Prichard samt Lovestoned.



          Felix

1. Neo - Human frontier 
2. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar

Felix kommentar: Jag är inget fan av upplägget i andra chansen. Att bidrag tvingas duellera mot varandra gör det svårt för två förhandsfavoriter att gå vidare om de t.ex skulle tvingas ställas mot varandra. Här finns en hel del bidrag jag tycker om, bland annat Moraeus & Orsa spelmän, Jessica Andersson samt Alcazar. Och så mina två absoluta favoriter Neo och Pernilla Wahlgren så klart! Givetvis hade jag gärna sett Alcazar i final, men när deras bidrag står mot Neos Mika-inspirerande partydänga tvingas jag överge mina forna favoriter till förmån för killen med tävlingens största leende. 

Postat av:Jerry

Pernilla vore ju roligt att få till final. Sen är jag egentligen ganska likgiltig. Faktiskt.


Skrivet: 2010-03-06| 15:24:09     Av: http://jerbaz.wordpress.com

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?