Tankar från panelens lilla norrsken.

What to say, what to say?

Eric Sa-a-de tog sig vidare med fraserna Manboy, manboy you can call me manboy….. Hur många vårar är han fyllda? Hm mjo tycktes mig höra 19? Vad sänder det ut för signaler till mig då? Och då är jag ”bara” 21år, (till skillnad från mina bloggkollegor här som vi inte nämner åldern på) Oldman, oldman you can’t call me oldman. Ångest så fel det kan bli, bra låt men kändes lite småknepigt, dock helt rätt låt som gick vidare. OBS! Singularis! Rätt LÅT, inte LÅTAR. Andreas Johnson, vad ska snarkplåstret i finalen att göra? Varför kunde  det inte ha gått vägen för Pauline? Förstå en sådan färgklick hennes bidrag hade varit bland Ola, Salem och Sa-a-de, som alla har gått i mörk scen. Man kan inte få allt här i världen så jag är helt klart nöjd med AC för Pauline. Men som jag tidigare sagt så anser jag att Andreas Johnson har gjort sitt i melodifestivalen, tyvärr tvingas jag nu se på honom en gång till och till råga på allt även hans fula gröna skinnjacka. Här kräks det galla, är inte gallblåsan samma färg som Andreas Johnsons jacka?

Inte så förvånande så gick det bra för Kalle Moraeus & Orsa Spelmän, en såndär låt som folk tycker är så svensk, den är allt som har med Sverige att göra… Allsång på Skansen, Sommarpratarna i SR, mellanmjölk och falukorv. Går det att bli mer svenskt? Med den blå-gula ljussättningen blev det ju inte mindre svenskt. Det tilltalade tydligen folket som skickade vidare spelemännen till AC, där det förhoppningsvis tar slut på resan.

Hur Dogge och hans crew tog sig till 6e platsen från den så solklara Jumboplatsen är för mig oförståeligt, det måste nog vara den här delfinalens stora skräll. Kanske skulle Dogge ställa upp nästa år med Andreas Johnson, för när man är Andreas Johnson går det bra oavsett vad det är för skit man ställer upp med.

För övrigt är det inte några större frågetecken, TOPP4 var färdiga redan innan delfinalen hade börjat och resten fick slåss på tröstpriserna, Hanna Lindblad drog längsta strået och kom 5a. Anna-Maria Espinosa föll tyngst och blev 8a.

Nu blickar vi framåt inför Delfinal3, då er norrländska schlagerbloggare för övrigt lämnar norrland tillfälligt för Uppsala-Stockholm. Ska försöka hinna med att blogga ändå en sväng.


/Eder M ikael!


« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?