Resultat - delfinal 3


(Finalister efter delfinal 3 - Darin och Timotej! Foto: SVT)

Efter Melodifestivalens tredje deltävling som gick av stapeln i goa Göteborg gick tjejgruppen Timoteij direkt vidare till final i Globen. Med sig dit tog dom förhandsfavoriten Darin. Diskogruppen Alcazar får ännu en gång kämpa sig till final via andra chansen tillsammans med rockbrudarna i Crucified Barbara.

Direkt till final:

Timoteij - Kom

Till final efter röstningsomg 2:

Darin - You're out of my life

Robbans kommentar: Rätt låtar gick vidare till final. Timoteijs bidrag satte sig direkt och tjejerna gjorde sig bra på scen. Men det måste sägas att det var en skräll att de tog sig direkt till final före Darin, som även han levererade med sin fina men sorgliga ballad.

Felix kommentar: Helt klart värdiga finalister! Efter Timoteijs bidrag var jag tvungen att omvärdera och kom fram till att dom har ett snyggt Eurovision-nummer med en klämmig refräng som fastnar! Kan bli farligt... Att Darin tog sig vidare var väl knappast en överraskning... Hans låt är bra, men frågan är om den skulle räcka till i ett internationellt sammanhang?

Till Andra Chansen:
Alcazar - Headlines
Crucified Barbara - Heaven or hell

Robbans kommentar: Jag är lite förvånad att Alcazar inte tog sig till finalen. Men det var helt rätt att de istället får sjunga om i Andra Chansen. Tycker inte bidraget höll samma klass som deras tidigare och den var inte heller mer än okej. Crucified Barbara hade jag hellre bytt ut mot Erik Linder.

Felix kommentar: Vad kan man säga? Mina favoriter får återigen kämpa sig till final via andra chansen. Men jag är övertygad att dom kommer nå hela vägen fram. Annat vore konstigt... Kanske var numret lite rörigt, men ingen leverar snygg diskomusik som Alcazar - vilka helblodsproffs! Lite oväntat tog sig tråktjejerna i Crucified Barbara vidare istället för skönsjungande Erik Linder. Tråkigt, hade gärna sett framgång hos fler svenska bidrag och Eriks låt var absolut en av kvällens mest gripande.

Utslagna
5. Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek?
6. Elin Lanto - Doctor, doctor
7. Getty Domein - Yeba
8. Johannes Bah Kuhnke - Tonight

Robbans kommentar: Kvällens sämsta bidrag stod Getty Domein, Elin Lanto & Johannes Bah Kuhnke för och de blev med all rätt utslagna. Erik Linder tycker jag åtminstone hade en fin låt.

Felix kommentar: Enligt mig hade Getty hamnat sist... Överraskande att se Erik Linder här faktiskt! Elin Lanto bjöd inte på en fullt lika bra låt som sist tyvärr och fick se sig slagen av ett tjejgäng som tyckte det räckte med fyra blondiner i Globen.

Sammanfattning

Robbans kommentar: Det här måste vara det sämsta Mello-året på bra länge. Jag är riktigt besviken över kvaliteten på årets bidrag. Okej, allt är inte helt uselt, men jämfört med i fjol så fanns det minst tre, fyra bra från varje delfinal. Nu finns det knappt ett som jag tycker håller ESC-klass. Det enda som håller bra klass är programledarna där framförallt Dolph levererar i pausunderhållnings-videoklippen.

Felix kommentar: Tycker att delfinalerna börjar att ta sig! Mellanaktsnumret var kanske inte det roligaste jag sett, men de små videoklippen med Dolph får mig att skratta varje gång. Melzers imitationer är klockrena! Vad gäller nivån på bidragen tyckte jag efter en första genomlyssning att det inte fanns några direkta godbitar. Efter att ha sett dem på scenen är jag av en annan uppfattning. Här finns riktigt snygga låtar som skulle kunna ta sig långt internationellt och framförallt i vår egen svenska final! Väntar nu med spänning på nästa veckas startfält- som också är det sista!

Robbans topp 4 efter att ha sett Deltävling 3 från Göteborg

1. Timoteij - Kom
2. Darin - You're out of my life
3. Alcazar - Headlines
4. Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek?

Felix topp 4 efter att ha sett Deltävling 3 från Göteborg

1. Alcazar - Headlines
2. Timoteij - Kom
3. Darin - You're out of my life
4. Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek?

webvoter-omröstning
Favorit från Deltävling 3?

Alcazar
Crucified Barbara
Darin
Elin Lanto
Erik Linder
Getty Domein
Johannes B K
Timoteij

Se resultat

Postat av:Linnea

Ville ha Elin Lanto i final!


Skrivet: 2010-02-23| 16:40:34     Av: http://chinniee.blogg.se/

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?