Lite tankar från norr.

Vad hände egentligen?

1 av 8 rätt. Precis som jag skrev i mitt förra inlägg så brukar inte folket tycka som jag och det visade sig vara sant.
Jessica var ju självklar i final efter att ha lyssnat på smakprovet från svt's hemsida. Men med scenframträdandet, klänningen/västen, håret? Nej allt blev fel. Låten däremot håller globenklass, så till AC Jessica, gör om gör rätt, och ha håret utsläppt för fanken!

Till ola då... Vad finns det att säga?
Kan inte någon bara ta ett rep, knyta det till ett lasso och kasta på honom, sedan dra honom bort från scenen och in till en sångpedagog som sedan får förklara för honom att han aldrig kommer kunna sjunga. Låten var tråkig men växer säkert i mina öron framöver, Ola däremot har slutat växa för länge sedan.

Står fast vid att Jenny Silvers låt är underbar...om man blundar. Framträdandet var helt enkelt fel...fel, fel, fel.
Anders Ekborg gick inte alls hem i stugorna vilket kom lite som en chock för mig, trodde han skulle funka bra.
Nästan-Idol-Linda blev nästan-AC-Linda för en kväll. Trist för en så dansvänlig låt. Galet mkt Kat de luna beat i hennes bidrag.

Pain of salvation...?
Hjälp.


/ Eder M ikael
Postat av:Emmelie

Haha, jag är också lite smått konfunderad efter första deltvälingen... Jag tycker att det var lite konstiga låtar, och ännu konstigare blev det när Pain of Salvation röstades vidare. Va? Va? Va? satt jag mest och sade. Ännu värre var det också att de SLOG ut Linda Pritchard som var absolut outstanding enligt mig - henne skulle vi skicka till ESC, då skulle vi allt få öst att rösta på oss! (Kul att du också tyckte att det lät som Kat Deluna - det var ju nästan lite smått rippoff från hennes "run the show").

Det känns som om att allt kan hända i årets melodifestival - kan den där "väg salt"-låten gå vidare så vet jag inte var det kan sluta...


Skrivet: 2010-02-08| 19:26:09     Av: http://pingvinens.blogg.se/
Postat av:M ikael

I know, tänkte på run the show hela tiden men fick inte fram vad låten hette. :P Ja vad som helst kan ju uppenbarligen hända, förhoppningsvis kommer sveriges känsla för schlager tillbaks till nästa helg. ;-)


Skrivet: 2010-02-08| 23:25:25     Av: http://escpanelen.info.se

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?