Ikväll: Final i Spanien



Tu pais te necesita - Spaniens uttagning (FINAL ikväll 22:15 CET)


Ikväll ska det avgöras vem som får åka till Oslo i maj och representera Spanien i Eurovision Song Contest. Tio bidrag har tagit sig till finalen från internetomröstningen.

Hälften Jury+telefonröster kommer fälla avgörandet. Under showen kommer även Rosa som tävlade för Spanien 2002, David Bustamente, Sergio Dalma (Spanien 1991) att uppträda. Även musikalen Chicago kommer att genomföra ett nummer.

En livestream finns att följa här.

Startfäletet är följande:

1. Coral Segovia - En una Vida
2. José Galisteo - Beautiful Life
3. Ainhoa Cantalapiedra - Volveré
4. John Cobra - Carol
5. Samuel y Patricia - Recuérdame
6. Venus - Perfecta
7. Daniel Diges - Algo Pequeñito
8. Lorena - Amor Mágico
9. Fran Dieli - Cuando se trata de ti
10. Anabel Conde - Sin miedos


  Robban

1. Coral Segovia - En una Vida
2. José Galisteo - Beautiful Life
3. Ainhoa Cantalapiedra - Volveré

Robbans kommentar:
Jag är väldigt nöjd med att ha fått med hela åtta favoriter från min topplista. Min stora favorit är givetvis Coral. Finns inget annat bidrag som kommer upp i samma klass som den.  Spanien bara måste skicka henne och En una Vida till Oslo, då blir man farliga. Vad John Cobra gör i final är för mig obegripligt. Resterande låtar är faktiskt bra.


Felix

1. Coral Segovia - En una Vida
2. José Galisteo - Beautiful Life
3. Ainhoa Cantalapiedra - Volveré

Felix kommentar: Känner mig som en riktig copycat, men bidragen som min kollega valt ut är faktiskt russinen i denna kaka. Överlag inte en dålig final, men av de bidrag man kunde rösta på online fanns det en hel del bidrag av klart högre klass. Coral har ställt upp tidigare och förtjänar verkligen vinst med sin extremt maffiga Celine Dion-doftande powerballad! En una Vida ger mig rysningar - alltid ett bra tecken! Håller ett litet finger för att tjejerna i Venus går bra också. Deras bidrag Perfecta har verkligen vuxit i mina öron!


« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?