Delfinal 2 - hemmafest IGEN?!

Nu råkar det vara förbannat svårt att boka bord på Stockholms uteställen som visar schlager, inte minst om man är ute i sista minuten som en stressad storstadsbo som jag själv råkar vara.

Till slut blev ännu en mysig hemmafest med andra ord. Däremot visade sig sällskapet vara betydligt mer intersserade av tävlingen denna vecka än föregående. Kanske pga att publiken var aningen mer "mogen"? I vilket fall som helst hade vi en mysig stund framför TVn med härliga kommentarer, skratt och allsång. Bäst tyckte givetvis alla att MANBOY av Erik Saade var. Kanske tack vare mitt intensiva lobbande för just detta bidrag tidigare under kvällen. Måste erkänna att jag verkligen tror på detta snygga nummer såväl i svenska MF-finalen som i Eurovision! Kan bli farligt... Den andra finalisten var svårt att sia om... Det stod till slut mellan Andreas, Pauline, Kalle & Orsa och Hanna L. Själv hade jag ju helst sett Kalle och Orsa i final men har full färståelse för att folkliga Andreas gick vidare. Skön revanch av honom som jag senast såg live i KIRUNA 2008. Synd att klubbiga Hanna inte fick en andra chans, fast Pauline är också kvalité någonstans... Min förhandsfavorit Anna Maria Espinosa fick ingen chans alls, men fy fan vad duktig hon var ändå! En låt som var värd ett bättr öde...

Överlag var det högre klass på denna vecka, enligt mig. Vi får se om utvecklingen fortsätter åt samma håll... Nu fortsätter festen på en tvåa på södermalm i Stockholm. Hoppas ni har lika kul ute i landet, och att ni Sandviksbor har roligast av alla! Kan ju stolt meddela att jag faktiskt bott en halv sommar i just Sandviken - tog mitt körkort där nämligen. Mysig stad! Kärlek till er alla! Puss!



Jag och värdinnan! Snygg och snyggare? Låter er betsämma ;)


Vilket engagemang! Va stolt över folk ikväll :)


The party crowd...
Postat av:Linnea

Tyckte bara att Erik Saade var bra :P


Skrivet: 2010-02-14| 14:46:49     Av: http://chinniee.blogg.se/

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?