Delfinal 1 - hemmafest!

Som jag tidigare berättat har jag under melodifetsival-veckorna planerat att undersöka olika sätt att uppleva den här folkfesten. Jag kickar igång partandet med en rejäl hemmafest med vin och chips hos en kompis - förmodligen det sätt som dom flesta upplever festivalen. Kvällen böörjar bra men gästerna visar sig vara sådär lagom intresserade och hälften kommer sent och missar de tre första bidragen!!! Otänkbart för en schlagernörd som mig själv. Vi snackar, dricker vin och skrattar åt dåliga klädval och kassa programledar-skämt. Tyvärr verkar de flesta vara mer intresserade av skvaller än låtarna och jag får flera gånger försöka tysta gänget för att höra vad som sjungs! Nu återstår bara omröstningen... Spänningen är på topp!

Mina kära medtittare blir chockade när jag berättar att vi kommer ha utländska jurygrupper i finalen. Men som Anna så snyggt uttryckte det: "i kärlek, krig och Eurovision är allt tillåtet". Vad tycker vi då om kvällens finalister - Salem och Ola? Jo, helt klart snygga och bra låtar men Jessica kunde gott ha fått en finalplats enligt mig. Vad Pain of Salvation gör i andra chansen vet jag inte. Vad hände där?! Festen fortsätter hos mig, hoppas ni också haft en grym kväll. / Felix


Några oroliga minuter med konstig testbild innan festen satte igång...



Kärlek och schlager! Kan det bli bättre?!



Folk är intresserade av allt - utom just melodifetsivalen. Hmm...

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?