Klipp från sjunde repdagen

Dags för sjunde dagens repetitioner och så här såg det ut när de fem finalklara bidragen repade.


3. Frankrike



Tomas kommentar: Patricia är ju säkerheten själv och här finns inget att anmärka på. Allt verkar sannerligen sitta precis som det ska och jag tycker bidraget växer för var gång jag hör det och att se henne live nu fick det hela att stiga ytterligare en nivå. Jag hoppas innerligt att det kommer gå bra för fransmännen i år. Det här är riktigt proffsigt!

Robbans kommentar:


10. Ryssland



Tomas kommentar: Tungt och allvarsamt och lite bitterljuvt på något vis. En av tävlingens mest spännande röster står Anastasia bakom och det passar bidraget bra. Här sparar dock värdnationen på krutet rejält lite parodiskt ändå, men samtidigt så är bidraget i sig av sådan karaktär att det skulle nog kännas märkligt om man brände på runtomkring.

Robbans kommentar:


17. Tyskland



Tomas kommentar: I kontrast till ryssarnas bidrag bränner tyskarna av för fullt i denna småburleska Las Vegasshow och det är snyggt får jag säga. Även här verkar allt sitta bra inför finalen om en vecka.

Robbans kommentar:


23. Storbritannien



Tomas kommentar: Jade framför denna sköra ballad på ett bra sätt får jag säga, även här känns det som att det mesta fungerar som det är tänkt. Årets musikalbidrag som på flera fansajter haussas upp ordentligt, men jag är något tveksam, men det är ett helt okej bidrag.

Robbans kommentar:


25. Spanien



Tomas kommentar: Oj, här blev jag lite rädd först att något hade hänt med musiken i inledningen men bidraget har alltså fått en lite annorlunda början mot hur det låtit tidigare. Ja, inte mycket överraskningar här heller, det låter och ser riktigt bra ut och har potential för en hög placering i finalen. Dock är scenen osynkad med låten men det beror alltså på att spanjorerna infört en annorlunda variant och att scenteknikerna inte hunnit få uppdaterat det hela.

Robbans kommentar:


Bloggat av ESC-panelen
Postat av:Anonym

Om Soraya



mikrofonen dog, du kan se hon fortsätter röra munen


Skrivet: 2009-05-09| 20:32:33    

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?