Klipp från fjärde repdagen

Dags för fjärde dagens repetitioner och så här såg det ut.


10. Slovenien



Tomas kommentar: Ett av tävlingens mest menlösa bidrag har dock fått en väldigt fin scen får jag säga, men jag har svårt att se att det räcker till att övertyga folk att rösta på det här. Prestationen är ju så gott som obefintlig då musiken ligger på band.. Och norska Nocturne gjorde detta så mycket bättre på 90-talet.

Robbans kommentar:


11. Ungern



Tomas kommentar: Wow, kvällens fartknippe, detta är snyggt och mycket välkomponerat. Synd att ljudet hörs så dåligt men det mesta verkar stämma här och jag hoppas att ett passande klädval ska ta detta direkt till final.

Robbans kommentar: 


12. Azerbajdzjan



Tomas kommentar: Varma orientaliska färger och rytmer blandas här med AySels normalt sköna stämma och Arash mindre sköna dito men med det stora trycket från de övriga östländerna så lär detta gå till final oavsett hur det låter eller ser ut.. Nästan i alla fall.

Robbans kommentar:


13. Grekland



Tomas kommentar: Trots olycksnumret så kommer detta bidrag dansa lätt till final. Sakis är säkerheten själv i sammanhanget och hela numret är inbäddat i en färgsprakande show som inte sticker alltför mycket i ögonen ändå. Han kanske borde fundera på att röra sig lite mindre så att han orkar sjunga sig igenom hela bidraget dock. Cyperns tolva är här gjuten i sten.

Robbans kommentar:


14. Litauen



Tomas kommentar: Mitt bland alla uptempolåtar hamnar detta lugna och harmoniska soulbidrag och det bjuds inte på så mycket överraskningar här direkt. Nästan som väntat snarare. På gränsen till tråkigt dock.

Robbans kommentar:


15. Moldavien



Tomas kommentar: Dansa Moldavien, dansa Europa, det här är riktigt svängigt, varmt och mysigt. Här får Azerbajdzjan konkurrens om öströsterna men det här känns mer äkta.

Robbans kommentar:


16. Albanien



Tomas kommentar: Söta 17-åriga Kejsi har den senaste veckan seglat upp och blivit en storfavorit för mig med sin enkla låt och hon sviker mig inte alls här utan jag får faktiskt rysningar i kroppen när jag hör henne. Visst, låten är löjlig men jag hoppas verkligen det kommer gå bra. Östinfluenserna fortsätter, stort lycka till!

Robbans kommentar:


17. Ukraina



Tomas kommentar: Här har ni bidraget som seglat upp från att vara totalratat i Europa till att bli en av de absoluta favoriterna till segern i år. Vulgoshowen från Kiev har bytts ut till en mer stajlad variant men nog är det lite nakengodis på scenen ändå. Det uppskattas nog av en och annan vilsen röst.

Robbans kommentar:


18. Estland



Tomas kommentar: Den estniska dark horsen övertygar rätt bra känner jag men jag har utvecklat någon form av allergi mot det här med att använda instrument som väldigt uppenbart inte utnyttjas på scenen. I övrigt verkar tjejerna ha ordning på uppträdandet och scenen är som vanligt makalöst fin.

Robbans kommentar:


19. Nederländerna



Tomas kommentar: Hahaha! Jag skrattar så jag nästan gör ner mig men David Hasselhoffs blinkande kläder från hans tidigare musikkarriär är tillbaka igen. En perfekt avslutning av denna semifinal, kalas! Haha! Men chanslöst, tyvärr!

Robbans kommentar:


Bloggat av ESC-panelen

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?