Balladernas kväll i Andra Chansen



Nu är startfältet klart för årets final av Melodifestivalen 2009.

Sarah Dawn Finer och Caronline af Ugglas gick ikväll vidare från Andra Chansen direkt till Globen.

Lili & Susie mötte Sarah Dawn Finer och Caroline af Ugglas duellerade mot Starpilots i kvällens Andra chansen, efter att ha slagit ut BWO, Amy Diamond, Scotts och Rigo & The Topaz Sound feat Red fox.

Det blev de mäktiga balladernas kväll när Sarah Dawn Finer och Caroline af Ugglas gick segrande ur striden.

Nästa lördag, den 14 mars, är det dags för finalen där de tio bidragen slåss om en biljett till Eurovision Song Contest i Moskva.

Även Sofia Berntsson gick något överrsakande vidare till finalen, hon blev den internationella juryns val.

Robbans kommentar: Såklart att Sarah Dawn Finer skulle ha en finalplats. Men jag hade hellre sett att Lili & Susie tog direktplatsen och att Sarah fick internationella juryns val. Sen hade jag hellre sett Amy Diamond före Caronline af Ugglas. Nåväl, är nöjd med slutresultatet i slutändan. Favoriterna gick hem hos svenska folket.

Tomas kommentar: Läser ni mitt "inför-inlägg" så förstår ni att det knappast kunde gått bättre. Prickade alla duellerna och missade bara internationella juryns val. Jag kan inte vara mer nöjd. Helt rätt av svenska folket för en gångs skull.

Andrés kommentar: Perfekt röstat, så som jag ville ha det. Hade dock ingen möjlighet att titta på Andra Chansen.


« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?