Tredje deltävlingen är avgjord



Den nästsista deltävlingen i Melodifestivalen 2009 är avklarad och så här gick det:

Duell 1:

Final: E.M.D. -
Baby Goodbye

Andra Chansen: Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I Got U


Duell 2:

Final: Molly Sandén -
Så vill stjärnorna

Andra Chansen: BWO - You're Not Alone


Internationella juryns val: Sofia - Alla


5. Mikael Rickfors - Du vinner över mig
6. Velvet - The Queen
7. Sofia - Alla
8. Maja Gullstrand - Här för mig själv


Robbans kommentar: Puh, det var svårt att hänga med i den här deltävlingen. Dels p.ga att jag hade fest med inbjuda vänner (sprang runt och servade mina gäster) och att det var sånt liv i bakgrunden. Men jag står fortfarande fast i att den här deltävlingen är årets sämsta. Jag tycker inte det var några särskilda låtar och är riktigt besviken.

Nåväl, jag ville att Sofia samt BWO skulle nå finalen, sen fick det gå hur som helst. Det slutade dock med att det blev den unge Molly Sandén som tog sig till final efter att ha slått ut självaste BWO i duell nummer två. E.M.D. tog sig tin final i sin duell när man besegrade Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox. Internationella juryns val var helt rätt. Sofia hade en riktigt bra låt och förtjänade att stanna kvar i tävlingen på något sätt.

Jobbigt att BWO nu ställs mot en av mina favoriter i Andra Chansen - nämligen Lili & Susie.

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?