Delfinal 2 avklarad!


Foto: Claudio Bresciani SCANPIX

Då var andra deltävlingen av Melodifestivalen 2009 från Skellefteå är avklarad.
 
Resultatet ser ni här nedan, samt lite kommentarer kring det hela. Det sattes ett nytt rekord i antal telefonröster igår i 812 824 samtal.

Duell 1: Heat - Amy Diamond 

Duell 2: Lili & Susie - Måns Zelmerlöw

Final:  Heat
- 1000 Miles &  Måns Zelmerlöw - Hope & Glory
Andra chansen:  Amy Diamond - It´s My Life  & Lili & Susie - Show Me Heaven

5. Cookies'n Beans - What If
6. Markoolio - Kärlekssång från mig
7. Jennifer Brown - Never Been Here Before
8. Lasse Lindh & Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter

Internationella Juryns val:  Amy Diamond


Robbans kommentar:  En mycket bättre delfinal och jämt om vilka som skulle få de olika placeringarna.

"Hope & Glory" med Måns Zelmerlöw var inte lika bra som Cara Mia, men väldigt bra, dock är det många som tycker låten påminner mycket om "Hero" som Charlotte Perelli vann med i fjol, och misslyckades med i ESC. Det kan jag hålla med om. Men för mig är han en solklar finalist och den kommer säkerligen vara en av favoriterna att ta hem det.

Båda mina favoriter, Lili & Susie och Amy Diamond gick vidare till Andra Chansen. Annars tyckte jag att Cockie´s n Beans var riktigt bra och hade en fin country- låt. Rockgruppen H.E.A.T var strålande bra och kanske vi är redo för den här sortens musik i ESC? Vi har ju aldrig prövat det förut, så varför inte nu? Gärna lite mer pyro till finalen, tack.

Var besviken på Markoolio. Jag tycker fortfarande låten är fin, men mannen kan inte sjunga. Nä, det här var inget att skicka vidare, tyvärr får jag säga.

Jennifer Brown var sisådär och sämst var Lasse Lindh & Bandet.

Ser fram emot delfinal 3 med stormsteg!


Tomas kommentar: Allt var laddat för en högklassig deltävling i Skellefteå, låtarna var bland annat ljusår bättre än så gott som hela startfältet i Göteborg veckan innan där bara Alcazar rättvist stod utanför samlingen av lågkvalitativa bidrag, men detta hjälpte föga. I Skellefteå skulle de två bidrag som varken är starkast eller roligast gå vidare sorgligt nog. Nä Sverige, vad sjutton håller ni på med? H.E.A.T är inte riktigt min kopp the men att så många andra i Sverige dricker detta the förvånade mig. En Andra chansenplats på sin höjd tänkte jag. Däremot att Måns låt som bara är en avknoppning av Hero och en svagare variant av Cara Mia gick vidare är bara för pinsamt. Här har folk bara röstat med ögonen och inget annat. Synd! Har vi ambitionen i Sverige att vinna ESC så bör vi nog börja rösta med öronen. Roligare om någon av Lili & Susies, Amy Diamonds eller Cookies 'n' Beans bidrag hade tagit sig vidare direkt, men Sverige ville annat.. Jo, Markoolio, jösses, det där var ju till och med pinsamt på riktigt!

Andrés Kommentar:

« Namn:

« E-postadress: (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar:
Komma ihåg dig?